Direktlänk till inlägg 26 december 2008

Sista dagen i fjällen för den här gången

Av Familjen Zäta - 26 december 2008 23:29

Ja så har hela veckan redan gått o vi hade sista dagen i fjällen idag. Efter frukosten åkte M o J till backen o E valde att stanna hemma för hon kände sig lite hängig o jättetrött. Jag tog hundarna o gick till Utsikten o Ni kan se på en av bilderna längre ner hur fint det är därifrån, man ser HEEELA Klövsjö by inklusive vår bröllopskyrka : )


Hemma igen blev det lite kaffe o pluggande o sen var det dags att ta fram skidorna igen, Eddie o jag skulle göra ett nytt försök i skidspåret. E följde med o gick med Nisse under tiden. Nisse får ta det lite lugnt nu för han är dålig i magen IGEN, suck suck suck. Nu är vi tillbaka endast på kokt ris, blir en ny Pro-Kolin omgång när vi kommer hem o så Hills ID igen så smått. Undrar just vad det är för fel på hans mage egentligen?!?!?!

Han är i alla fall pigg o glad o verkar inte speciellt påverkad förutom att han såklart är aaaaningens hungrig för jämnan.

Gissar att han snart gör vad som helst för några matkulor den kraken.


Nere vid skidspåret tog E några bilder på Eddie o mig i full mundering o sen drog vi iväg medan hon o Nisse knallade hemåt, o han verkade ha det rätt bra med E vad det ser ut på en av bilderna i alla fall : )


Idag tyckte Eddie att jag minsann kunde dra mig själv uppför slalombacken så han krånglade hela tiden, skulle kissa, nosa, tugga på pinnar utanför backen o sitta o titta på de som åkte slalom o lift???? men alltså hur kul är det att sitta stilla o titta på det o när började han med såna intressen???


Jag hade dessutom inte vallat något fäste alls på skidorna eftersom jag hade tänkt skejta o dessutom få lite draghjälp av Eddie, så det blev till att ta fram några gamla vilande benmuskler o kämpa på : )

Väl uppe ringde vi M o J för att kolla vart de var o då var de på väg i sittliften upp till toppen o nästan på samma ställe som oss så vi träffades däruppe o så åkte de en bit tillbaka med Eddie o mig i slalombacken o Ni kan tro att då fick han fart på benen den lilla grabben.

Han drog som en galning nerför slalombacken med mig på släp fullt plogande o med all koncentration i världen för att INTE ramla o slå ihjäl mig. M o J körde lite före Eddie o lockade på honom, sjysst mot mig eller hur???

Ja Eddie tyckte det var kul i alla fall o vi klarade oss ända ner till längdspåret o när vi svängde av tillbaka hemåt så drog han mig på ett jättebra sätt o aningen lugnare än nerför slalombacken. Rätt trött var han när han kom hem i alla fall o har efter lite stretching sovit gott i kväll.


Efter middagen gick M o jag med hundarna igen upp till utsikten o pratade gamla fjällminnen, tänk va mycket man har att glädjas åt från alla gånger vi varit här.


Sen gick det förståss inte sååå bra för J när hon o E skulle hämta vatten ikväll, hon råkade ramla med vattenhinken över sig på vägen o slog sig i knät o "rätt" blöt blev hon. Men storasyster hämtade starka pappa som bar henne hem, så kylde vi knät med snö trots hennes protester så det är förhoppningsvis "bara ett gigantiskt blåmärke" i morron, stackars lilla J.


Till sist ikväll så tog vi kort på den vackra solnedgången från stugan, kanske blev väl sent så det var ganska mörkt men fint var det.

I morgon bär det av hemåt efter en superskön vecka o man bara längtar tillbaka igen.

Kram på Er.

A

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Familjen Zäta - 9 maj 2010 18:30

Ett år har gått av sorg o oerhörd saknad efter den kanske mest älskade hunden av alla hundar, Kvicksan's Ladykiller, vår Nisse . Återigen till Minna o Leo, vi är er evigt tacksamma för denna fantastiska underbara ljuvliga hund som ni anförtrodde...

Av Familjen Zäta - 2 september 2009 22:24

Idag kom minnesboken om Nisse äntligen från tryckningen, jag har väntat o väntat o väntat. Den blev jättefin, o det känns så mysigt att sitta o bläddra i 60 sidor Nisseminnen. Finns så mycket både härligt o jobbigt vi gjort tillsammans och så mycket ...

Av Familjen Zäta - 28 augusti 2009 15:24

Nu har förstoringarna på Nisse som vi beställt kommit och tavlan där han springer glad o lycklig över den snöiga ängen med vanten i munnen o öronen rakt ut är på plats i hallen. Därifrån hälsar han oss välkommen så fort vi kommer hem o öppnar dörren....

Av Familjen Zäta - 12 juni 2009 22:00

Idag kom äntligen Nisse tillbaka hem till oss, hämtade hans aska på Strömsholm. Nu står urnan på byrån i hallen med ljus tända runt om. Känns fint att ha honom där en tid innan vi bestämmer vart han ska få sin sista vila. Älskade älskade vovve!...

Av Familjen Zäta - 31 maj 2009 09:49

Nu har Eddie fått en egen hemsida där Du kan läsa mer om honom o vad han har för sig: http://zetterljungs.cybersite.se/ ...

Ovido - Quiz & Flashcards