Alla inlägg under oktober 2007

Av Familjen Zäta - 31 oktober 2007 14:43

o så kan Ni få se hans bästa sovplats mitt i ingången (typiskt osmart) o så lite när han leker själv o förståss också när jag lekte lite med honom, det har faktiskt hänt några gånger även om det inte får bli överdrivet mycket ;-)

Sen är det en bild på mini-Pongo som kollar på TV också .. hihihi

Hälsningar Nisse

Av Familjen Zäta - 30 oktober 2007 23:20

...det kanske ändå går att leka lite med ulltotten då ifall det ska vara nödvändigt. Faktiskt hade vi lite roligt en stund idag inne i bädden i gästrummet, sen när jag fick lust så sa jag ifrån o vi slutade såklart för han är riktigt lydig den där lillebrorsan. Känns som jag är kungen här o det är ju tur för mig., men jag är snäll mot honom o bryr mig inte så mkt om han. Men vi får se, kanske kan jag leka lite mera med honom i morron ifall jag får lust.


Han var faktiskt lite kul ikväll lillkillen för A, M o E skulle kolla in filmen "Välkommen valp" som de fick med när de hämtade honom o då ville han också titta o som han tittade, undrar ifall han verkligen sett på TV förut, han såg jätterolig ut. E tyckte det såg ut som Pongo o de 101 dalmatinerna när de kollade på TV, A tog faktiskt någon fin bild, kanske hon kan lägga ut den i morron.

Nu måste vi natta bäbben för det är jättesent för honom.

Ha de bra alla vänner o särskilt hälsar Eddie till sin förra lillmatte LW o hennes systrar, han tänkte att de kanske saknade honom lite. Han hälsar att han längtar efter Er också fast han har det bra här. KRAM till Er allihop.

Natti natti hälsar Nisse (o lillbrorsan)

Av Familjen Zäta - 30 oktober 2007 16:30

Om Ni undrar så tänkte jag fortsätta ett tag till att mestadels låtsas som han inte finns, han den lilla ulltotten som springer runt hemma hos oss. JAg brukar göra så med lillkusinen Rasse o det brukar funka så jag testar det på den här killen också. Hittills funkar det bra!! o om jag händelsevis skulle bry mig lite o få för mig att det är någon leksak eller så som jag vill ha för mig själv så verkar det räcka bra med att jag står stilla o glor lite på honom, då väntar han så snällt en bit ifrån mig.


Jo det är klart lite smart är han väl kanske för då smiter han sen därifrån o då lägger ju jag ner saken eftersom jag egentligen inte bryr mig...o när jag då går därifrån så springer han tillbaka o tar grejen...undanmanöver säger A...men det vet jag inte vad det är.


När A sen sätter sig o kelar för mkt med ulltotten så springer jag dit o lägger mig emellan o då klappar hon ju mig också...så då är jag glad o nöjd..haha.

Annars går jag emellanåt ut i tvättstugan o lägger mig i lugn o ro.


Men A o tjejerna tycker Eddie-valpen är duktig, för han har kissat o jättemånga gånger ute o tom gjort lite större saker Ni vet...som om nu det skulle vara så himla duktigt...fatta hur många gånger jag har kissat ute o då är det minsann ingen som tycker jag är duktig..men hallå..vart skulle man annars kissa? på toa eller?? man är väl igen gubbe heller?????


Vi fick också prova att hoppa in i bilen båda två o det var bra för då fick vi godis, ja ibland får vi t o m godis bara för att vi sitter ner..skumma krav de har nu för tiden i den här familjen. Men när vi satt där i bilen så fick vi godis o de stängde buren o sen fick vi komma ut igen, väldigt konstig bilresa men i morron kanske vi får åka någonstans, vem vet?!


I morron ska E åka tåg till kusinerna vad det verkar så då blir vi kanske några färre här hemma men det får ordna sig, kusinerna måste ju få lite kul också o nu kan ju jag tyvärr inte komma på lovet så de får klara sig med E, stackarna!! vov vov till min favvo Linus, jag saknar Dig!!


Tänker lite på farmor o farfar nu också för de är i Halmstad på begravning, stackars farmor för hennes storebrorsa har dött, jättesorgligt faktiskt, kramis på Dig farmor.


nej nu måste det väl ändå vara dags för kvällsmat snart, undrar om jag inte ska försöka få min kära familj att lära sig klockan här.


På återhörande o en extra tass i luften till min gamla mamma Minna o Grattis till framgångarna i Mjölby.

Hälsar Din tillgivne Nils




Av Familjen Zäta - 29 oktober 2007 22:49

Nu har min lillbrorsa kommit hem, jag fick vänta jättelänge alldeles ensam hemma men sen kom de tillbaka allihop o då hade de varit o hämtat hem min låtsasbrorsa. Han är helt OK faktiskt, liten o söt o inte allför jobbig för mig. Min kära familj verkar inte heller ha glömt bort att klappa o kela med mig så då är jag nöjd. Valpen Eddie hade varit jätteduktig på hemvägen o legat alldeles lugnt i min bur i bagaget o hade bara voffat till några gånger när det helt plötsligt blev gatlampor i mörkret men han verkade inte alls rädd utan mest lite förvånad. Verkar som det är en rätt kavat liten grabb det här. Han måste gå ut ofta vad det verkar men alla tycks glada o nöjda när han snabbt kommer tillbaka efter bara några minuter så inte verkar det vara någon långpromenad de hinner med på den korta tiden inte.

Jag får berätta mer om den här lillkillen o våra äventyr i morron för nu måste vi nog gå o sova, vi är lite trötta hela familjen idag.

Natti natti hälsar storebrorsan!

Av Familjen Zäta - 28 oktober 2007 23:37

men nu går det undan ska Ni höra, min lillebrorsa kanske flyttar hit redan i morron kväll för hans uppfödare Lena har redan varit o besiktat honom hos tant Eva som jag brukade vara hos förut (innan jag "flyttade in" på Strömsholm alltså) o han var helt OK säger hon, coolt va, behöver bara lite mjällschampo först. Det är ju i och för sig lite synd om honom då tycker jag för schampo är INTE nåt som hundar älskar, i alla fall inte jag. Men det bästa med schampo är att alla människor sen så gärna vill kela med en, inte alls lika många som har lust med det när man just rullat sig i något som man själv tycker luktar gott ute hihihi.


Undrar annars hur annorlunda mitt liv kommer bli efter i morron, har inte märkt så mkt än förutom att min vattenskål flyttat till andra sidan i hallen, lite knasigt men å andra sidan spelar ju någon meter inte mig så stor roll.

Nej säkrast jag går o sover nu för det kanske blir en JOBBIG dag i morron, vem vet.

Natti natti hälsar Nisse (snart en stolt storebror)

Av Familjen Zäta - 28 oktober 2007 15:40

..men vet Ni va som ska hända nu????


Jag ska få en lillebrorsa, Eddie heter han ja eller egentligen Combine Limited Edition. Hoppas han inte försöker kaxa upp sig bara för att han har ett så speciellt namn, så limited vet jag inte om han är förståss men lite spännande blir det o jag träffade honom faktiskt igår eftermiddag o visst rätt gullig var han trots allt. Vill Ni kolla in honom så kan Ni gå in på hans kennelsida: www.combine.nu o klicka på Valpar .. ja så sitter han bara där o ser liten o gullig ut. Så fort han blir besiktad i början på den här veckan (mm låter ju lite som han skulle vara en bil förståss men det tror jag inte) så ska han få flytta hem till oss. Passar bra säger A eftersom hon har semester den här veckan så vi får väl se hur mycket tid hon har med mig nu då, men hon har LOVAT mig att jag inte alls ska bli bortglömd så jag litar på det.


Igår kväll var jag helt slut efter att först ha varit på jaktträning med unghundsflattarna o dom är jättepigga o sen på em var vi o hälsade på Eddie o hans nuvarande familj som var 7 hundsyskon o 5 människor...rätt stor familj faktiskt. Det var dessutom jättemånga goda lukter i deras trädgård så jag var tvungen att kissa typ 100 gånger varav en på deras trappa (vilket inte M & A tyckte var sådär jättebra men men).

Men så många hundar är jag inte van att träffa på en o samma dag så jag sov gott hela kvällen men även min familj var skapligt trött så det blev ingen sen kväll för oss. Däremot var det först sånt där familjeråd som jag inte riktigt vet vad det är men det verkar vara fika o mys framför brasan så det är rätt OK men antar att det var valpbebisen de pratade om men jag passade på att slumra lite under tiden, mysigt att bli kliad i alla fall så familjeråd är rätt OK för mig.


Nej nu ska A o jag ut o plantera lite höstblommor o göra Hallowen fint i trädgården, ha de bra o

vov vov från Nisse

Av Familjen Zäta - 27 oktober 2007 12:51

Vi har ju varit lite dåliga på att lägga in bilder på ett tag men här kommer dels en bild på hur Nisse kan se ut när han varit på äventyr i en dypöl och också en på hur man kan se ut efter simträningen. Lite skillnad faktiskt!!

Av Familjen Zäta - 25 oktober 2007 17:17

Det har varit lite strul att komma in på bloggen några dagar, men nu verkar det ev vara en ny server på plats, kanon!!

Tack för infon Olle, va skönt att allt verkar ha gått bra. Ev har Du nu när jag skriver detta redan hämtat Ylva, jag hoppas det. Hör gärna av Dig igen o berätta hur det går antingen här via en kommentar eller på min mail. Vi fortsätter tänka såå mkt på Er, vi vet ju att Ni har några kämpiga dagar eller veckor framför Er, men som jag sagt tidigare. Det är värt kämpandet!!


Sköt om Er!!

Kram A.

Ovido - Quiz & Flashcards