Alla inlägg den 22 oktober 2007

Av Familjen Zäta - 22 oktober 2007 17:11

Oj va Nisse o jag har varit usla på att skriva på bloggen, men det har varit alldeles för mkt jobb o resor för mig för att få ngn ork över till det. Denna vecka jobbar vi i alla fall hemma o tar det lite lugnt Nisseman o jag. Skööönt!!

Ylva, vår bloggvänshund med Husse Olle, ska opereras i morron tisdag tror vi, o hon skulle nog sova på Strömsholm redan från idag, så vi håller ALLA tummar o tassar för henne i morron o hoppas att hon snart blir lika pigg o frisk som Nisse är nu. Kom igen nu Ylvagumman, KÄMPA på!!


Nisse o jag vi kör på med lite rallylydnadsövningar o han tycker det är rätt kul faktiskt, vi har tryckt upp de 30 första skyltarna o plastat in dem, TACK mormor för lamineringsapparaten, den kommer mycket väl till pass för allt vad vi har för oss här!!

Vi har en hel del att öva på, ligg - gå runt är INTE Nisses bästa övning .. ännu..där finns det en hel del att finslipa på : ))

sen såklart är all linförighet ett moment för improvement...men vi jobbar på o Nisse gillar att man aktiverar honom o speciellt när det vankas godis under övningen.

Sen kör vi på med lite jaktträning o tränar dirigering, höger, vänster funkar rätt bra faktiskt, nu håller vi på att köra lite "ut" också, det är lite mer utmananade när man har tre alternativ att välja på, men det tar sig så sakta. Speciellt ifall man säger det i rätt ordning...hahaha.


I lördags blev det åter lite ordning på Nisses rehab också, vi var i Strömsholm o simmade i bassängen, det gick väl sådär, lite ringrostiga var vi nog men om ett par gånger så kanske Nisse inte försöker klänga sig upp för bassängkanten eller rampen för avlämning hela tiden : ))  tänk så det kan bli när man försöker vara en duktig avlämnare...ojoj va blöta vi var både M, E o jag hihihi.


Skönt med jobbahemmavecka, vi njuter både Nisse o jag faktiskt.

Kram till Er alla o speciellt Olle o Ylva.

A o Nisse

Ovido - Quiz & Flashcards