Direktlänk till inlägg 9 maj 2010

Nisse - Ett år av sorg och saknad

Av Familjen Zäta - 9 maj 2010 18:30

Ett år har gått av sorg o oerhörd saknad efter den kanske mest älskade hunden av alla hundar, Kvicksan's Ladykiller, vår Nisse  .

Återigen till Minna o Leo, vi är er evigt tacksamma för denna fantastiska underbara ljuvliga hund som ni anförtrodde åt oss. Tack kära Ni!

Nisse på jaktträningen hos Minna o Leo bara en vecka innan han  dog

  Nisseman

Frågan är om han "bara" var en hund för oss, nej faktiskt så var han så mycket mer och omständigheterna runt honom och oss själva och allt omkring oss gjorde att för vår familj och framför allt för mig så var det inte "bara" en hund. Han var en del av mig, en del som försvann o blev en ängel för precis ett år sedan.


Perioden då Nisse lämnade mig var också början på en ofantligt jobbig period i mitt liv med många sorger och bekymmer som jag nu under året sakta och säkert stegat mig igenom på ett eller annat sätt. Jag har funnit ett sätt att lugna ner tempot betydligt både vad gäller jobb o fritid. Jag har förlorat min bästa vän som nu är en ängel tillsammans med Nisseman uppe i himlen o jag saknar henne varenda dag. På något sätt har jag ändå hittat ett sätt att gå vidare utan dem båda fysiskt närvarande i vardagen, minnena o bilderna, sakerna, kunskapen, rörelserna, orden o ljuden finns kvar o de är med mig o säkert många andra dag ut o dag in o tröstar o hjälper. Det har också hänt mängder av positiva saker under det här året och även det hjälper naturligtvis till att se framåt mer än bakåt.


Nisse har under hela det här året på ett sätt även fysiskt funnits med oss, hans urna har haft sin plats på byrån i hallen och där han han hälsat oss välkommen hem varje gång vi kommer och han har stannat kvar o vaktat huset medan vi gett oss av. Han har fått vara med o säkerställa att Eddie började äta igen då han fick Madonna att leka o busa med.


Nu på årsdagen var det dags för det allra sista avskedet och nu äntligen har han på alla sätt vandrat vidare och sagt sitt sista adjö till oss som blev kvar. Vår egen lilla "Ferdinand" som mycket hellre luktade på blommorna o gjorde sällskap med människor som ville klappa än att springa runt o leka med de andra vovvarna.

Nisseman som gärna  luktade på blommorna

Sin slutliga långa sköna vila har han fått på en fantastisk äng fylld av vitsippor, kottar o pinnar, gräs o stenar, inte långt från vattnet, den miljö där han trivdes så fantastiskt bra.

Adjö älskade  Nisseman - vila i frid <3

Jag hoppas o tror Nisse att du hade ett riktigt bra o lyckligt liv även om det blev alltför kort.

Tack för allt älskade Nisseman, du kommer för alltid finnas längst in i mitt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Familjen Zäta - 2 september 2009 22:24

Idag kom minnesboken om Nisse äntligen från tryckningen, jag har väntat o väntat o väntat. Den blev jättefin, o det känns så mysigt att sitta o bläddra i 60 sidor Nisseminnen. Finns så mycket både härligt o jobbigt vi gjort tillsammans och så mycket ...

Av Familjen Zäta - 28 augusti 2009 15:24

Nu har förstoringarna på Nisse som vi beställt kommit och tavlan där han springer glad o lycklig över den snöiga ängen med vanten i munnen o öronen rakt ut är på plats i hallen. Därifrån hälsar han oss välkommen så fort vi kommer hem o öppnar dörren....

Av Familjen Zäta - 12 juni 2009 22:00

Idag kom äntligen Nisse tillbaka hem till oss, hämtade hans aska på Strömsholm. Nu står urnan på byrån i hallen med ljus tända runt om. Känns fint att ha honom där en tid innan vi bestämmer vart han ska få sin sista vila. Älskade älskade vovve!...

Av Familjen Zäta - 31 maj 2009 09:49

Nu har Eddie fått en egen hemsida där Du kan läsa mer om honom o vad han har för sig: http://zetterljungs.cybersite.se/ ...

Av Familjen Zäta - 12 maj 2009 23:54

jo visst går livet vidare o visst måste det bli vardag MEN det är verkligen inte lätt, sorgen o saknaden smärtar... när jag öppnade PC:n på jobbet idag ligger där 2 hundhår från Nisseman, älskade älskade vovve! Du o Dina krulliga hårstrån kommer vara...

Ovido - Quiz & Flashcards