Direktlänk till inlägg 28 oktober 2007

En lillebrorsa..

Av Familjen Zäta - 28 oktober 2007 15:40

..men vet Ni va som ska hända nu????


Jag ska få en lillebrorsa, Eddie heter han ja eller egentligen Combine Limited Edition. Hoppas han inte försöker kaxa upp sig bara för att han har ett så speciellt namn, så limited vet jag inte om han är förståss men lite spännande blir det o jag träffade honom faktiskt igår eftermiddag o visst rätt gullig var han trots allt. Vill Ni kolla in honom så kan Ni gå in på hans kennelsida: www.combine.nu o klicka på Valpar .. ja så sitter han bara där o ser liten o gullig ut. Så fort han blir besiktad i början på den här veckan (mm låter ju lite som han skulle vara en bil förståss men det tror jag inte) så ska han få flytta hem till oss. Passar bra säger A eftersom hon har semester den här veckan så vi får väl se hur mycket tid hon har med mig nu då, men hon har LOVAT mig att jag inte alls ska bli bortglömd så jag litar på det.


Igår kväll var jag helt slut efter att först ha varit på jaktträning med unghundsflattarna o dom är jättepigga o sen på em var vi o hälsade på Eddie o hans nuvarande familj som var 7 hundsyskon o 5 människor...rätt stor familj faktiskt. Det var dessutom jättemånga goda lukter i deras trädgård så jag var tvungen att kissa typ 100 gånger varav en på deras trappa (vilket inte M & A tyckte var sådär jättebra men men).

Men så många hundar är jag inte van att träffa på en o samma dag så jag sov gott hela kvällen men även min familj var skapligt trött så det blev ingen sen kväll för oss. Däremot var det först sånt där familjeråd som jag inte riktigt vet vad det är men det verkar vara fika o mys framför brasan så det är rätt OK men antar att det var valpbebisen de pratade om men jag passade på att slumra lite under tiden, mysigt att bli kliad i alla fall så familjeråd är rätt OK för mig.


Nej nu ska A o jag ut o plantera lite höstblommor o göra Hallowen fint i trädgården, ha de bra o

vov vov från Nisse

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Familjen Zäta - 9 maj 2010 18:30

Ett år har gått av sorg o oerhörd saknad efter den kanske mest älskade hunden av alla hundar, Kvicksan's Ladykiller, vår Nisse . Återigen till Minna o Leo, vi är er evigt tacksamma för denna fantastiska underbara ljuvliga hund som ni anförtrodde...

Av Familjen Zäta - 2 september 2009 22:24

Idag kom minnesboken om Nisse äntligen från tryckningen, jag har väntat o väntat o väntat. Den blev jättefin, o det känns så mysigt att sitta o bläddra i 60 sidor Nisseminnen. Finns så mycket både härligt o jobbigt vi gjort tillsammans och så mycket ...

Av Familjen Zäta - 28 augusti 2009 15:24

Nu har förstoringarna på Nisse som vi beställt kommit och tavlan där han springer glad o lycklig över den snöiga ängen med vanten i munnen o öronen rakt ut är på plats i hallen. Därifrån hälsar han oss välkommen så fort vi kommer hem o öppnar dörren....

Av Familjen Zäta - 12 juni 2009 22:00

Idag kom äntligen Nisse tillbaka hem till oss, hämtade hans aska på Strömsholm. Nu står urnan på byrån i hallen med ljus tända runt om. Känns fint att ha honom där en tid innan vi bestämmer vart han ska få sin sista vila. Älskade älskade vovve!...

Av Familjen Zäta - 31 maj 2009 09:49

Nu har Eddie fått en egen hemsida där Du kan läsa mer om honom o vad han har för sig: http://zetterljungs.cybersite.se/ ...

Ovido - Quiz & Flashcards