Alla inlägg den 3 oktober 2006

Av Familjen Zäta - 3 oktober 2006 21:17

Igår vilade vi från bloggen, vi var för trötta o inget särskilt hände här. I morse när Nisse o jag var i skogen i kolmörkret med pannlampa så hände något riktigt ovanligt. Vi hittade kantareller, tror faktiskt ALDRIG jag hittat såna med pannlampa tidigare trots många skogsrundor i mörker, coolt. Nisse var i alla fall jätte jättepigg o vi var ute en dryg halvtimme. Sen blev det jobb fram till lunchpromenaden. En ny sväng i skogen o tro det eller ej men vi hittade ännu fler kantareller o Nisse var fortfarande jättepigg o på strålande humör, nosade nyfiket på kantarellerna men undrade nog lite varför jag stoppade ner dem i bajspåsen?!? Ja så blev det i alla fall ca 45 min promenad till...tänk vad bra det här blir för min hälsa. Mera jobb för mig o vila för Nisse, ibland sover han så tungt så han behöver någon minut för att vakna till, sträcka på sig, ja rena stretchingen faktiskt.Nu ikväll har vi varit ute på en joggingrunda o denna gång syntes det att Nisse är piggare, nu drog han t o m långa stunder i kopplet, vilket i och för sig är bra om man planerar att vi ska kunna åka skidor i vinter. Han verkade inte alls bli lika trött som jag själv, så frågan är om inte jag måste börja smygträna lite snart. Vi provade också att ge honom vatten direkt från flaskan o det är så klart lite ovant men det funkade det också.Ja det blev nog drygt 20 min jogg effektiv tid, vi hade ju några pauser också så vi var ute dryga halvtimmen. Idag blev det också bestämt att det blir veterinärbesiktning på torsdag, så nu är det inte länge kvar tills han blir vår på riktigt!!!Ikväll har vi ätit kantarellgratinerat kött, gottens fast tyvärr fick Nisse inte smaka, men han gillar ju hundmaten rätt bra så han lider nog inte av det.Nu ska vi titta lite på TV o sen blir det sova så vi är pigga i morgon.Hej så länge hälsar A.

Ovido - Quiz & Flashcards