Alla inlägg den 30 oktober 2006

Av Familjen Zäta - 30 oktober 2006 22:23

Hej alla ute i svarta lådan...ja ni vet den där som matte brukar sitta o peta på hela dagarna...fast ibland får jag låna den o skriva lite själv o det gillar jag.Idag har det varit en rätt vanlig måndag för mig, mat av matte på morgonen..men VARFÖR sover alla så länge helt plötsligt?? De snackar något om vinter men jag ser minsann ingen snö. Till slut fick jag i alla fall min frukost, skönt för magen kurrade verkligen. Sen fick man ju vänta lite till innan husse vaknade o hade fått på sig allting så vi kunde gå ut. Han är verkligen inte duktig på att knyta kängorna snabbt o fast jag försöker hjälpa till genom att knuffa lite på honom så verkar det INTE gå snabbare. Vi var i alla fall ute i skogen o hade det härligt o idag var det nästan ljust när vi gick ut (tror det var för att han sov så länge eller så var det den där vintern de pratar om). Sen fick jag vänta o vänta tills han var klar med sin frukost o allt innan vi äntligen kunde komma iväg till jobbet. Idag blev det extra spännande när vi kom fram till parkeringen för det var öppen port i bilverkstan bredvid så jag passade på o kolla in o se vad de gjorde där. Det kanske inte husse tyckte var helt nödvändigt men men vi kan väl inte alltid vara överens precis. Han har ju ingen humor (ibland). Bilmekaren undrade i alla fall varför han stod där ute o ropade..hihi.Ja på jobbet var det som vanligt fast inga andra gulliga hundtjejer där (en dag var det faktiskt två håriga saker där - fast vi fick inte leka så mycket tyvärr).På lunchen åkte vi hem o lekte lite i trägården innan han fick sin lunchmat (vad ofta människor äter om man jämför med hundar är inte det lite orättvist) o sen lämnade han mig här ensam o övergiven. Ja ja det går väl ingen nöd på mig egentligen för jag passar ju på att sova då när jag blir själv (det tror i alla fall de som bor här med mig..hehe). Det dröjde i alla fall inte så många timmar innan J kom hem o gjorde mig sällskap, vi gick på promenad o så gav hon mig mat, ja det är en gullig tjej det faktiskt!! Henne är det ordning o reda med tycker jag. Sen kom hennes kompis "manda" o hälsade på o henne gillar jag också så det var kul. När alla sen kommit hem för kvällen så gick matte o jag en långpromenad i mörkret, o vet Ni vad vi såg??? En katt o jag blev så sugen på att jaga ikapp den, fast det fick jag förståss inte, typiskt!! Inge kul får man göra..ja eller i alla fall inte allt kul som man vill. Vi fick träna lite istället o jag skulle leta på en handske som var gömd uppe på en jättesten. Om Ni skulle leta efter en handske på en jättesten skulle Ni inte då försöka ta närmaste vägen?? Ja nu gick ju inte det så bra, matte hade tänkt att jag skulle klura ut att man skulle gå upp på lätta baksidan, men det tyckte jag verkade onödigt så jag försökte kasta mig uppför den branta framsidan..hmm..där blev jag hängande som en handduk på torkstrecket..haha..tur att matte lyfte ner mig. Jag fick väl lov att klura ut att baksidan var enklare sen då..typiskt att hon alltid ska få rätt!!Sen fick jag springa lite lös i skogen o förståss leta efter fler handskar, verkar faktiskt som hon har riktigt svårt att hålla ordning på dem, tur för henne att jag är med o letar hela tiden. Hon är också rätt tjatig på att jag måste hoppa upp på alla möjliga stenar o lägga mig ner..o snabbt ska det gå - VARFÖR?? Jag tycket ju om att lägga mig lite försiktigt...hon snackar något om att till våren måste jag kunna det här..hmm det är ju evigheter till våren - varför skynda sig nu?!Ja vi var i alla fall ute nästan en timme o det var rätt skönt. Ikväll har hon börjat läsa sin nya boktrave i alla fall..Agilityböcker, ja jag vet inte men det ser rätt kul ut på bilderna jag sett när jag ligger på fötterna o smygläser lite.Nu säger matte att jag är så go o hon kramas o håller på så jag kan inte skriva mer...måste sluta o ta hand om henne lite..hon är lite besvärlig när man sitter i godan ro o författar. Kram på Er alla hälsar Er ullegulliga Nisseman.

Ovido - Quiz & Flashcards