Alla inlägg den 24 januari 2007

Av Familjen Zäta - 24 januari 2007 20:56

En vinterdag när vi jobbar hemma kan se ut så här: 5.45 Väckning o frukost för mig.6.15 Morgonrunda ca 40 min lite skogsvägar i koppel o sen lösspringning på ängarna. Fatta hur mycket energi man får av snön, jag kan knappt lugna mig när får springa helt fritt..hihi..lite galen är jag allt.7.15 Frukost för A.8.45 - 11 Jobbe o jobbe för A o jag kikar lite men det ser trist ut så jag vilar lite istället. Fast förståss idag var J hemma o var sjuk så då kunde hon leka lite med mig då o då o så framför allt så kunde hon kela med mig när jag gjorde henne sällskap vid TV:n rätt mycket.11 Lunchpromenad ca 40 min o då gick vi i skogen, Ni skulle sett vad mycket snö det var o en sak som inte är sååå bra med snö...A ser precis när jag nosar upp djurspår...suck..inge kul får man ha ; ((Men solen sken o det var nästan för bra väder o vi hade med frisbeen o lekte med, den är KUL o dessutom rätt lätt att hitta i snön.11.45 Lunch för A och J o jag fick inte smaka...elakt..men jag fick leka lite med min godisboll istället o det är också kul fast jag fattar fortfarande inte hur godiset kommer ut, ska fundera lite till på det en annan dag.12.15 - 15.45 Jobbe jobbe för A fast J o jag kollade mest TV o kelade.16 dags för eftermiddagspromenad ca 25 min o då blev det mest att gå på gatorna men då slipper man faktiskt isbollar i tassarna o så är det såå mycke goa hundlukter man kan kolla in.16.30 MAT för mig, HURRA, tänk att det alltid är lika gott med min favvo hundmat, jag tröttnar aldrig.Sen hann A jobba lite till innan det var dags för oss att åka o hämta E från dansen. Då fick jag åka bil idag också, det gillar jag mycket!!När vi hämtat E o filmerna som hon lånat ut till en kompis inne i stan o handlat mat så var vi hemma igen.Dags för människorna att äta IGEN, gud va många gånger de får äta på en dag.20 var det i alla fall äntligen dags för mig med promenad igen. Det var kallt ute men det gjorde inte mig något i alla fall. Vi var nere på gamla bandyplanen o lekte o övade lite innan vi gick runt lite på gatorna.Nu är det nog dags för kvällsfika o sen natti natti så man orkar upp i morgon bitti igen.Ha de bra alla kompisar därute.Kram från Nisse

Ovido - Quiz & Flashcards