Alla inlägg den 12 februari 2007

Av Familjen Zäta - 12 februari 2007 17:45

Idag har det varit en riktigt bra dag för oss. E fyller år o det är såklart kul o speciellt glad blev hon såklart för presenten, lite överraskad till o med tror jag..hihi..kan hända hon blir snäll o hjälpsam en lång tid framöver.A var ledig hela dan o hon o jag var ute på morgonen när alla andra stuckit iväg. Sen var det första gången på hundmassagen för mig o det tyckte jag var såååå härligt. Åker gärna tillbaka dit faktiskt, tror inte alls jag har något emot det. Tänk Dig själv att ligga där o bara bli ompysslad i nästan en hel timme, LYX.Lunch för A och nu var det verkligen sista dagen hon slet med smörgåstårtan, äntligen var den slut. Den var god såklart men den räckte länge. Efter att vi varit ute igen så var det dags för A att åka till stan med E och Lollo för de skulle fira E med att gå på kondis men det tog inte så lång tid alls så jag passade på att sova lite under tiden. Hemma igen så var det mat för mig o sen har vi nu åter igen varit ute på promenad. A o jag gick ut på ängarna o hade med några dummies o tänk att jag aldrig tröttnar på dem. Det är så roligt att få springa o leta efter dem o sen hämta tillbaka dem för att hoppas hoppas att hon slänger eller gömmer dem igen. Vi gick en ny stig hem som vi inte alls går så ofta o där var det massor med nya lukter, tänk Er själva vad häftigt!!Nu tror jag det är dags att vila lite igen innan M och J kommer hem, J har ju dans ikväll så de kommer lite senare. Tror E ska få sin favvo köttfärssås till middag ikväll men tyvärr är det väl tveksamt ifall jag får smaka...hmm..Hur som helst så är jag i alla fall nöjd med dagen o det verkar A också vara, tror hon gillade att vara ledig...hur ska det gå resten av veckan. Tur i alla fall att det snart är semester för hela familjen. I morgon blir det nog jobb för mig igen, men det har sin tjusning det oxå såklart.Hundkramar från Nisse.

Av Familjen Zäta - 12 februari 2007 13:19

Hundmassage gissa om det är skönt eller?????Jag gillar det skarpt, hade nog inte provat det förut men idag fick jag min lite för tidiga födelsedagspresent av A o jo tack jag tyckte om det!!!Var faktiskt glad o uppåt redan när vi kom hem till min massös även om jag inte riktigt förstod vad vi skulle göra där. Hon var go o gullig o jag gillade henne direkt o förresten verkade hon gilla mig rätt bra också, i alla fall verkade det så.Hon masserade o kelade med mig i nästan en timme o hon tyckte jag verkade rätt lugn o avslappnad hela jag, hihi.Däremot var jag lite stel i bakdelen tyckte hon, faktiskt både på ut- och insidan låren men nu ska A massera mig lite extra där o sen får jag komma tillbaka till massage-Nancy om 2 veckor o det kan jag väl ställa upp på.Faktiskt t o m att det känns lite LYXIGT att få komma tillbaka, längtar redan lite. Då kanske det behövs också ifall vi har varit i fjällen o åkt skidor o njutit av lite extra motion o snöpulsning.Nu ska jag ta det ganska lugnt o vila lite under resten av dan eller i alla fall inte anstränga mig för mycket o så ska jag dricka lite extra. Känns som en rätt OK ordination o tur att A o jag var ute på en rejäl sväng på morgonen. Det är mysigt att hon är ledig från jobbet idag, gör inget om det blir fler gånger det också.Ifall Du inte testat massage förut så kan jag verkligen rekommendera att Du provar. SKÖÖÖÖNT var det!!Nymasserade Nisseman hälsar o voffar

Ovido - Quiz & Flashcards