Alla inlägg den 5 november 2006

Av Familjen Zäta - 5 november 2006 16:56

Hej hopp i galoppen. Idag har jag lyckats med jättemånga bra saker, en del lite roligare än andra. Bl a går det superduperbra med slalom nu o för att inte prata om när jag balanserar på omkullfallna träd i skogen, idag kunde jag stå helt stilla o hålla balansen på ett rätt smalt träd som låg o matte blev stormförtjust. Jag fick godis så jag blev också glad såklart. Vi har tränat lite apportering o mycket hoppa upp på stenar o sånt. Matte är extra glad nu för när hon läste nya Agilityboken så upptäckte hon att de ändrat reglerna sen hon lärde sig Agility o det var något superduperbra för oss för man behöver inte längre ligga ner på bordet!! HAHA så nu kan vi sluta träna på det, räcker att jag sitter ner. Tur för mig kanske!!På em var jag ute med E i trädgården när hon skulle kratta löv o då lyckades jag med något annat...kanske inte så bra egentligen fast jag menade ju inte att leka lejon precis...men jag lyckades i alla fall skrämma livet ur en tant som kom o gick på gatan. Om man är jätte hundrädd ska man verkligen promenera i våra kvarter då undrar jag?? Jag var ju med E utanför häcken där hon krattade o så kom en tant o två gubbar gåendes på vägen o jag ville såklart bara hälsa lite o kanske bli lite klappad så där som hundar vill. Fast tanten var livrädd o gömde sig bakom gubben o gubben skrek åt E att hon skulle koppla hunden. Stackars E, det var ju inte hennes fel precis..det var ju bara jag som ville hälsa lite. Sen fick jag gå in o ligga inne en stund istället. Annars har jag faktiskt mest varit ute idag, flera promenader o lite trädgårdsarbete o annat skoj. Husse o jag fixade sen i alla fall ett dataspel till E som tröst, Sims djurliv, så nu får hon träna ännu mer på hundar o andra små djur.Trots lilla misstaget med tanten så tycker jag det varit en bra o skön höstsöndag, en sån som hundar gillar. Synd att det inte är söndag hela veckan. Men den här veckan blir lite extra kul ändå för i morgon kommer farmor o farfar o ska vara Nissevakt på tisdag. Gissar att det blir extra kul för mig faktiskt.Kram på Er alla hälsar en undermagen-smutsig Nisseman.

Ovido - Quiz & Flashcards