Alla inlägg den 11 november 2006

Av Familjen Zäta - 11 november 2006 11:59

Den som uppfann helgerna var en smartis. Tänk vad det är underbart när alla är lediga och ingen har bråttom på morgonen. Idag gick husse o jag upp rätt tidigt ändå, det är ju lördag o då brukar han som tur är vakna tidigt, jag fick frukost o sen hämtade vi tidningen som han ville läsa o jag fick göra mina behov o kolla in regnvädret. Efter en stund med tidningen åkte vi in till Etuna o köpte färska bullar o det tyckte jag var bra för jag gillar att åka bil ;) som ni säkert vet. När vi kom hem fixade vi frukost till matte o lillmatte o sen väckte vi dem. Efter frukosten var det dags för lördagsförmiddagspromenad. Det är sånt som hundar gillar. Husse, matte o jag gick i skogen o över ängarna o bort till andra skogen lite längre bort, där det finns så mycket goda har- o rådjurslukter. Vi tränade lite allt möjligt, apportering, balansera på stocken o nu har jag blivit jätteduktig faktiskt, kan snart gå hela stocken alldeles själv!! Hurra för mig!!Vi tränade också lite på att jag ska kunna springa iväg på långt håll o hoppa upp på olika stenar, fast det är lite svårt att veta säkert vilken sten matte menar, det finns ju så många i skogen.Det var regnigt o blåsigt o nollgradigt ute men ändå en alldeles underbara morgon tyckte vi alla 3. När vi kom hem igen blev det fika o mysstund o det är sånt som vi gillar allihop också. E o hennes kompis Lollo sover fortfarande, vilka sjusovare..haha o vi andra har snart lunch..haha. När jag vilat klart kanske jag tränar lite på min nya tunnel jag fick av matte igår, den är faktiskt jätterolig att springa igenom, speciellt som man kan få godis när man tittar ut i andra änden (ibland i alla fall). Vi hörs o ses, hälsar en blöt o lycklig hund!!

Ovido - Quiz & Flashcards