Alla inlägg den 12 november 2006

Av Familjen Zäta - 12 november 2006 10:31

Lugn morgon o sen dryga 80 min i skogen. Mycket apportering, bl a kastade vi in dummien i den jättehöga vassen nere vid bäcken på ängen o oj vad Nisse vad duktig att leta på den. Vi är ju verkligen inte bra på att kasta så en gång hamnade den mitt i bäcken...men Nisse galopperade ut o dök ner i bäcken för att fiska upp den. Han är en riktig pärla vår gosehund. Ja inte när han äter bajs såklart o han hittade något smaskigt även idag, tror det var räv kanske..hmm.. men bortsett från det så var allt prima. Han hade massor med spring i benen, kanske kommer efter från joggingturen igår. Detta gjorde i alla fall att han höll full fart i apporteringsövningarna t o m på tillbakavägen o det är så kul att se honom för det syns att han verkligen älskar det jobbet.Nu blir det fika här i stugan. Skickar också en Grattishälsning till fars-gubben på Fars Dag, hoppas Du får en lugn o skön vilodag för omväxlings skull.Kram till alla o speciellt till pappsen från A.

Av Familjen Zäta - 12 november 2006 00:00

mm nu tror ni det handlar om tjejer va?? det trodde jag också första gången - men så kul är det inte.Fast det är inte precis tråkigt heller o idag fick jag ha med mig både matte o husse. Vi sprang femkilometersspåret o det är rätt långt, vet faktiskt inte riktigt hur långt det är?!?Men vi joggade på i alla fall o höll rätt god fart, matte tyckte att jag gärna fick dra lite extra i linan när hon var trött, fast ni vet jag har ju lärt mig att INTE dra i kopplet så det är inte så lätt att förstå att bara för man har sele o lina så är det plötsligt helt OK att dra för fullt. Jag blev förresten lite snopen när inte bilen stod där vi brukar parkera dvs borta vid vägen i skogen ...hmmm.. då stod jag där o såg lite förvånad ut o matte o husse småskrattade åt mig..taskigt..vi hade ju parkerat på ett annat ställe idag o det hade ju jag hunnit glömma bort, suck. Fick väl fortsätta en bit till då. På slutet testade husse om jag var trött o då fick jag springa lös..haha men jag var inte trött så nog orkade jag minst lika fort som han i alla fall. (OBS man behöver inte ta i så himla mycket för att orka mer än honom..hehe)Ikväll har matte masserat mig så mina muskler skulle få det lite skönt efter träningen o jag gillar massage, faktiskt nästan bättre än själva springningen ifall jag får välja.O vet ni en annan sak då? Jag hade en fästing idag..typiskt..vi som trodde att de hade dött för säsongen, men så var det inte. Nu är den i alla fall borta och vi tar kvällen här efter en liten långfilm på DVD...den passade bra till min massage.I morgon hoppas vi på en lika skön söndag som det var lördag idag. Kram från Nisseman

Ovido - Quiz & Flashcards