Direktlänk till inlägg 12 november 2006

Löpning

Av Familjen Zäta - 12 november 2006 00:00

mm nu tror ni det handlar om tjejer va?? det trodde jag också första gången - men så kul är det inte.Fast det är inte precis tråkigt heller o idag fick jag ha med mig både matte o husse. Vi sprang femkilometersspåret o det är rätt långt, vet faktiskt inte riktigt hur långt det är?!?Men vi joggade på i alla fall o höll rätt god fart, matte tyckte att jag gärna fick dra lite extra i linan när hon var trött, fast ni vet jag har ju lärt mig att INTE dra i kopplet så det är inte så lätt att förstå att bara för man har sele o lina så är det plötsligt helt OK att dra för fullt. Jag blev förresten lite snopen när inte bilen stod där vi brukar parkera dvs borta vid vägen i skogen ...hmmm.. då stod jag där o såg lite förvånad ut o matte o husse småskrattade åt mig..taskigt..vi hade ju parkerat på ett annat ställe idag o det hade ju jag hunnit glömma bort, suck. Fick väl fortsätta en bit till då. På slutet testade husse om jag var trött o då fick jag springa lös..haha men jag var inte trött så nog orkade jag minst lika fort som han i alla fall. (OBS man behöver inte ta i så himla mycket för att orka mer än honom..hehe)Ikväll har matte masserat mig så mina muskler skulle få det lite skönt efter träningen o jag gillar massage, faktiskt nästan bättre än själva springningen ifall jag får välja.O vet ni en annan sak då? Jag hade en fästing idag..typiskt..vi som trodde att de hade dött för säsongen, men så var det inte. Nu är den i alla fall borta och vi tar kvällen här efter en liten långfilm på DVD...den passade bra till min massage.I morgon hoppas vi på en lika skön söndag som det var lördag idag. Kram från Nisseman

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Familjen Zäta - 9 maj 2010 18:30

Ett år har gått av sorg o oerhörd saknad efter den kanske mest älskade hunden av alla hundar, Kvicksan's Ladykiller, vår Nisse . Återigen till Minna o Leo, vi är er evigt tacksamma för denna fantastiska underbara ljuvliga hund som ni anförtrodde...

Av Familjen Zäta - 2 september 2009 22:24

Idag kom minnesboken om Nisse äntligen från tryckningen, jag har väntat o väntat o väntat. Den blev jättefin, o det känns så mysigt att sitta o bläddra i 60 sidor Nisseminnen. Finns så mycket både härligt o jobbigt vi gjort tillsammans och så mycket ...

Av Familjen Zäta - 28 augusti 2009 15:24

Nu har förstoringarna på Nisse som vi beställt kommit och tavlan där han springer glad o lycklig över den snöiga ängen med vanten i munnen o öronen rakt ut är på plats i hallen. Därifrån hälsar han oss välkommen så fort vi kommer hem o öppnar dörren....

Av Familjen Zäta - 12 juni 2009 22:00

Idag kom äntligen Nisse tillbaka hem till oss, hämtade hans aska på Strömsholm. Nu står urnan på byrån i hallen med ljus tända runt om. Känns fint att ha honom där en tid innan vi bestämmer vart han ska få sin sista vila. Älskade älskade vovve!...

Av Familjen Zäta - 31 maj 2009 09:49

Nu har Eddie fått en egen hemsida där Du kan läsa mer om honom o vad han har för sig: http://zetterljungs.cybersite.se/ ...

Ovido - Quiz & Flashcards