Alla inlägg under februari 2007

Av Familjen Zäta - 11 februari 2007 16:54

I eftermiddag var M o jag ute på isen o busade, kolla vad härligt det ser ut!!A blev såklart orolig när hon fick veta det för hon avskyr verkligen när någon alls är ute på isen, hon tror t o m att bottenfrysta dammar kan brista om man sätter en kolibri på. M tyckte i alla fall det var lugnt för det var jättemånga som hade gått där vi var. Härliga vidder att springa på hur som helst, så här kanske det blir när vi kommer till fjällen också. På lördag är det dags för det.Nisse

Av Familjen Zäta - 11 februari 2007 10:19

Morgonrunda i skogen o på ängarna med A, vi hade jätteroligt o jag var sååå sprallig. Hon ser så glad ut när jag får mina ryck o bara springer runt runt av glädje. Verkar som hon gillar att kolla på mig när jag gör så. Sen busade vi i snön o rullade runt hon o jag, tur att ingen ser oss därborta för de skulle nog inte tro att vi var kloka i huvet ; )Sen var M o jag ute på lunchen o tränade lite apportering o annat smått o gott, tänk vad det är bra med helg när de har gott om tid att vara ute länge o mycket med mig.Sen på em hade vi kalas för E lite i förväg. Massor med gäster o jättemånga som kunde klappa mig hela tiden. Både farmor o farfar o mormor o morfar var här o sen var ju moster o kusinerna här sen i fredags. Dessutom var det mycket spill under bordet av både fikabröd, mat o annat gottens, hihihi..jag är rätt bra på att städa faktiskt.På kvällen skulle J ha tjejkväll hos en kompis så hon åkte iväg o E kom på att hon skulle med Lollo hem till "killarna" så hon stack också iväg. Storkusinen hade somnat redan på bollibompa i Es knä o lillkusinen somnade också tidigt. Det blev en lugn o skön kväll för oss andra framför TVn o jag blev kliad o klappad o kelad med under hela melodifestivalen. Rätt bra program tycker jag o vi ringde o röstade på den där rara tjejen som gick vidare dessutom.Idag är det fullt upp här igen, storkusinen o jag har tränat lite apportering inomhus, man får ju ställa upp lite så han tycker han är duktig som kan få mig att göra lite av varje, haha han fattar ju inte att jag fattar själv vad jag ska göra, men det spelar ju ingen roll för jag tycker det är kul när han vill leka med mig.I morgon är det Es födelsedag men då är det inte länge kvar tills jag fyller år också o A har sagt att jag ska få min present lite i förväg i morron, det blir spännande att se vad det är o hon ska vara ledig från jobbet dessutom. Hmmm...undrar vad det nu är i görningen?!? Den som är på alterten får se.Nu måste jag ut lite igen, vi hörs, ha de bra o ta hand om Er kompisar.Nisse

Av Familjen Zäta - 9 februari 2007 23:12

Idag var hela familjen jättetrött, ja kanske inte Nisse förståss men alla andra i alla fall. När A o Nisse kom hem från morgonrundan så SOV fortfarande hela huset...ojoj va bråttom det blev då men alla kom iväg i rätt tid ändå. Tänk vilken snabb o effektiv familj vi är.A fick jobba hemma äntligen, första dagen den här veckan. Det har varit en lång o tuff jobbvecka faktiskt. Skönt för A att vara ledig på måndag, även om det nog är lite jobb som måste fixas på söndag.E var på stan med en kompis efter skolan o skulle handla jeans för sitt julklapps-presentkort men det fanns inga snygga så det blev 3 läckra vårtröjor istället o hon var nöjd o glad. På eftermiddagen var A en sväng till Vås o shoppade lite presenter till E för snart närmar det sig den stora fjortisdagen o även lite till Nisse för det är inte länge tills han fyller år heller.Tur i alla fall att J o Nisse var hemma o tog emot gästerna när de kom, moster o smågrabbarna kom hit idag o det var roligt för det var länge sen vi såg dem, synd bara att de fick både laga mat o ta hand om diskmaskinen själva. Inget helserviceställe här precis. Idag var i alla fall A o Nisse ute i skogen o på ängarna både på morgonpromenaden o på lunchen, vi tog med några dummies på lunchen o Nisse hade nog verkligen saknat att få hämta dem för han var jätte jätteglad o sprallig. Han gick t o m o nafsade efter dem på vägen, o var hur glad som helst när vi kastat dem i skogen o ute på ängen. Fast ibland är det svårt att hitta dem när de landar i djup snö, gräver sig liksom ner. I morgon blir det kalas lite i förväg för E o då kommer både mormor o morfar o farmor o farfar, blir finfint det.Dessutom blir det sovmorgon...kanske ifall inte lillkusinen får lust att vara morgonpigg förståss... men då kanske han kan gå upp o ge Nisse frukost i så fall.Kram o gonatt.

Av Familjen Zäta - 4 februari 2007 13:28

I morse väckte jag min kära familj igen, gud vad de sover länge på söndagar. När klockan var halv sju tyckte jag det fick räcka.Frukost o lite rastning på tomten o sen var jag nöjd en liten stund igen. Sen blev det i alla fall en riktig morgonrunda o en söndagsfrukost till familjen för sen var det dags att packa till oss. J o jag skulle ju på hundträning o man vill verkligen INTE komma försent, det vill varken hon eller jag. M&A tyckte vi var klara lite väl tidigt men men de skulle ju fixa lite tvätt o sånt så klockan blev nog mer lagom innan vi väl kom iväg.På Brukshundklubben var det massor med hundar o människor, verkade vara tre kurser samtidigt idag varav en valpkurs o A tyckte valparna var jättegulliga..hmmmm...Idag var vi inte så många i vår grupp, det var Hasse o jag o sen den där lilla vita saken men den vita var inte med så mycket, verkade mest vara prydnad. Hasse är jätteliten o han kan gå under mig, det tycker folk ser kul ut men det är bra för Hasse att jag är så snäll mot andra hundar för han har träffat någon som var dum en gång så det blir bra träning för honom att vara med mig nu.Först skulle J vara inne o baka godis till mig HURRA men då fick inte jag vara med...suck...typiskt för annars tyckte jag man kunde ha ätit levern utan att ha den i ugnen, på lukten verkade den helt OK som den var tyckte jag.Under tiden J o hennes kompisar bakade så fick jag gå en promenad med M&A o det var kul för vi gick på en åker där det fanns en jättestor gödselstack...gottens luktade det, kanske jag inte blev så duktig på att lyssna OK OK jag ska bättra mig.När vi kom tillbaka skulle J och jag o Hasse o de andra gå på promenad, vi tränade på lite av varje i skogen, leta efter J, leta efter godis uppe i träden, komma när hon ropade o sånt ni vet, ja inga svåra saker direkt men det kanske de stora tror.Jag var i alla fall duktigare än Hasse men ibland busar vi lite han o jag...man kan ju inte vara perfektlydig hela tiden, då blir det inge svårt för dom o det vill man ju att det ska vara.När vi kom tillbaka till klubbhuset så var ÄNTLIGEN allt godis klart o vi fick komma in o provsmaka. Det var smaskigt. Vi fick torkad lever, torkad blodpudding (jag fick skynda mig så inte J tog alla själv) o sen fick vi ost o vitlökskex också. Jag tyckte om alla olika sorterna, är inte precis kräsen som ni kanske vet.Sen var det dags att åka hem o nästa gång kan inte vi komma för då är vi i fjällen men vi kommer gången därefter istället.Väl hemma blev det lite bråttom för J att hinna äta o byta om för hon skulle ju iväg på dansen men det ordnade sig o M skjutsade henne för sen skulle han ändå till jobbet en stund.A började med min tassvård igen, pust o stön vad det är tråkigt!!!! klippa klorna, tvätta med det där dumma schampot och klippa o klippa o pyssla. Tur man i alla fall fick lite levergodis när det var klart!!Snart är det dags för A o mig att åka in till stan o hämta J på dansen. Tänk att det är något som händer exakt hela tiden i den här familjen, nästan aldrig en lugn stund faktiskt, men de är lite gulliga i alla fall.PS! Mitt sår på tassen är helt läkt nu säger A o det är ju bra men nu är mina trampdynor jättetorra istället, nästan spruckna så nu måste vi smörja o ha oss...jajaja...

Av Familjen Zäta - 1 februari 2007 22:11

Vid 5.30 tyckte jag att jag hörde radion lite svagt från övervåningen...lyssnade noga men nej kanske inte...tuggade lite på märgbenet jag fick igår kväll...o lyssnade...är det radion??....är det morgon??5.36 piper den andra klockan...HURRA nu är det ÄNTLIGEN frukost...gud vad man får vänta o vänta.Springer uppför trappan o möter A när hon är på väg ner, jag blir så glad så jag vet inte hur jag ska kunna visa det, passar på att vifta på åtminstone hela bakdelen.Vi kelar lite o sen sticker jag ner för nu vill jag ha MAT!!!Gott gott gott, tänk vad mina kulor smakar prima så här dags på dagen.Efter frukosten är det dags att gå ut o kissa lite.A följer med o jag rusar ut o kissar lite på tomten, luktar ifall det hänt ngt kul under natten eller så. Tillbaka inne så försvinner hon upp igen...ska hon sova igen eller?? Jag tuggar väl lite på benet så länge då.Vid 6 kommer hon ner igen o då ska vi på morgonrunda. Det är så mkt hon behöver ha på sig, själv är jag klar nästan på en gång. Vi går runt lite på gatorna o kollar in alla lukter efter hundarna som bor här o jag "läser tidningen lite" för att se om nån ska löpa snart eller om det kommit någon ny hanhund o hälsat på i närheten. Vi ser lite andra hundar o någon trött gubbe som hämtar tidningen.När vi kommer hem igen vid halv sju passar vi på att hämta in ny ved, det är rätt kul att hämta ved för jag brukar få hjälpa till att bära lite. Fast jag passar alltid på att tugga lite på ngt gott vedträ också fast det gillar inte A. Hon tycker bara jag ska bära in dem utan att tugga. Typiskt vad trist hon är.Sen är det full fart här hemma, alla ska ha frukost, packa o komma iväg o idag fick jag inte följa med M & E heller utan fick snällt stanna hemma hos A. Ja ja det får väl gå då fast jag vill GÄRNA följa med M till jobbet o få åka bil o allting.A är tråkig för hon har jättemycket att göra så jag vilar mest för mig själv.På lunchen ska vi ändå ut o åka bil, för äntligen ska hon hinna in till Vås o hämta ut ngt recept..vad nu det är..som hon inte hunnit på en månad för de har aldrig öppet när hon har tid.Vi åker till Bäckby centrum o jag får stanna i bilen när hon fixar lite men sen när det är klart får jag komma ut o vi tar en lunchpromenad bland skolbarn, gamla tanter med rullator o små skällande vovvar, affärer o allt vad det är. Dessutom luktar det mat överallt där...ooo vad hungrig man blir...Men vi ska träna på att gå fint tycker hon...pust ja ja man får bjuda till lite..det är ju i alla fall mkt nytt att titta på o det tycker jag är kul.Sen får jag i alla fall hoppa o skutta lite över alla cykelställ som finns där o hoppa upp på små stenar o över bänkar o lite av varje.Rätt kul ändå faktiskt..o lite omväxling mot alla skogspromenader i lugn o ro som vi brukar göra.Sen blev det bilresa hem igen o lunch för A o ett äpple för mig. (M tror att jag snart blir frukterian..haha)Sen fick A jobba som en galning o jag fick en lugn stund innan stormen bröt ut med alla barn o kompisar som drösade in, fast de ville inte leka så mkt med mig som jag ville...synd!!Fick i alla fall min rättmätiga eftermiddagspromenad med E och sen var hon gullig o gav mig mat - lika gott som vanligt.Men jag tyckte de var elaka när de sen stack iväg allihop till fotbollsträningen o jag inte fick följa med, DUMT DUMT!!Jag vill också spela fotboll...suck...fick väl sova en stund då. Tur att M snart kom hem för då blev det kul o vi gick ut på en lång skön runda o sen lekte o busade vi för fullt ute på tomten o jag var så glad o sprallig så M bara skrattade åt mig när jag sprang runt runt o galade mig. hihihi.Sen kom alla hem i alla fall o det var full karusell igen. J o jag övade lite...på allt möjligt o jag råkade dessutom bita henne lite i armen, det var såklart inte meningen o hände inget men ändå...gjorde nog lite ont i alla fall fast ibland blir det lite tuffa lekar med henne o mig. Jag får kanske vara lite mer försiktig nästa gång. J sover i gästrummet ikväll igen o hon vill att jag ska sova hos henne men det är inte så lätt för hon ligger ju inte stilla när hon sover...o dessutom blir det supervarmt med 2 täcken, jag kanske ändå ligger på min favvoplats på klinkersen framför kaminen...får se...Nu är det i alla fall kväll o dags för dem att ställa min mat i blöt så den är klar till frukosten, VIKTIGT!! får inte glömmas bort. O snart är det en ny dag o då tror jag att jag får följa med M till jobbet igen HURRA.Ungefär så här är det att vara hund ifall ni undrar. Natti natti allihop...

Ovido - Quiz & Flashcards