Alla inlägg under oktober 2006

Av Familjen Zäta - 1 oktober 2006 19:52

Idag var det lite sovmorgon igen innan det var dags för morgonpromenad o sen fotboll med J, säsongens sista match. Innan matchen gick A, M o jag en sväng o då kom vi förbi en hage med några konstiga filurer i, vita o ulliga som sa Bäää. Har aldrig sett på maken o luktade konstigt gjorde de också så jag var väldigt nyfiken faktiskt. T o m så nyfiken så A&M tyckte vi var tvungna att träna på att gå förbi gång på gång...tröttsamt. Det var rätt många hundar o kollade på matchen men jag var nog lugnast av alla. Orkade faktiskt inte ens engagera mig när två svarta rackare började bråka strax bredvid mig. Det var några där som tyckte jag liknade "Tjuren Ferdinand", undrar vem det är?? Fast det är verkligen toppen med fotboll, 60 min kliande av både M&A plus en del andra...mmm BRA är ordet!!På em kollade jag in M när han grävde i rabatten, undrar ifall han tror att han är en sork eller..jag fick i alla fall syn på min trädgårds-konkurrent EKORREN igen o då passade jag på att försöka få tag på den, fast det gick inte den här gången heller för M såg mig o skrek "Stanna" o då tänkte jag det var bäst att lyda. Då fick jag MYCKET beröm o det är sånt som hundar ÄLSKAR.Senare så skulle M o jag visa A, J & Js bästis från Hållsta när jag apporterade i vattnet så vi gick ner till badet o jag visade dem hur duktig jag var. De blev sååå imponerade FAST det blev lite trickigt först för mig eftersom jag tänkte det var smart att springa ut på bryggan när jag skulle iväg o hämta dummien..hmm..men det gick ju inte att hoppa i därifrån så M ropade tillbaka mig o vi började om från stranden o då gick det mycket bättre. Sen gick vi hem med sakerna o tog en extra promenad o hittade jättemånga nya hundlukter o annat intressant att kolla in. Kvällen har varit lugn o jag har vilat mycket men nu är det snart dags för en sista runda o sen blir det natti natti för i morgon är det jobbdag igen.Fästingar: 3 st varav en stor rackareHär kan Ni se vad tjusig jag är när jag simmar, ha de allihop hälsar Nisse

Ovido - Quiz & Flashcards