Direktlänk till inlägg 4 november 2006

Vilovecka o aktivitetslördag

Av Familjen Zäta - 4 november 2006 19:20

Veckan har varit mycket lugn, nästan för lugn för mig fast det betyder såklart att det varit mycket att göra för människorna i min familj, dvs mer än fullt upp. En dag jobbade jag t ex heldag med husse på jobbet för ingen annan hade tid med mig hemma. J var hela dagen hos Lovis ute i Hållsta o E skjutsade vi till tåget på morgonen för hon skulle resa till moster o kusinerna för att vara barnvakt. De behövde lite support där för de hade också en körig vecka o E hade lite trist på lovet så det passade ju bra. Det var spännande att vara på tågstationen för mig också. Efter vi hade fixat biljett o så till henne så gick vi till jobbet o så var jag där hela dan. På lunchen var vi ute o gick bortåt Rinmansparken o kollade in lite nya hundlukter så det var lite spännande. Annars var det lite långtråkigt att vara på jobbet hela dan, tror jag föredrar halvtidsjobb faktiskt men fördelen med det här var att man fick MAT på jobbet o det var ju finfint!!Igår var matte ledig från jobbet o först var vi ute på en härlig skogspromenad på morgonen men sen fick jag vara själv hemma för hon skulle till tandläkaren o det är inget som hon älskar precis. J o hon passade i alla fall på att köpa en bilbältessele till mig när de var på stan för vi skulle åka i hennes bil sen o jag var tvungen att åka i baksätet. Utmattad kom hon i alla fall hem från tandläkaren undrar egentligen vad de hade gjort med henne för hon verkade HELT förstörd faktiskt.Nu var det i alla fall dags för mig att prova baksätet o först var jag lite tveksam till att jag verkligen fick hoppa in i baksätet men när jag förstod att det var OK så gick det bra. Det var lite lite darrigt till en början för baksätet är lite väl mjukt att sitta på men sen var det egentligen rätt OK att ligga där o ha huvudet i J knä o bli klappad hela vägen. Vi åkte hem till småkusinerna o jag fick träffa dem för första gången, L var väldigt pigg o hurtig så vi sprang runt runt i trädgården o jag visade att jag kunde hoppa upp på deras jättestora ekstubbe. R låg mest o sov o när han väl vaknade så var han såklart rädd för mig men inte bara mig då för han är ju lite försiktig med allt som är nytt o nu var moster också lite ny eftersom det var länge sen de sågs. Till slut verkade han i alla fall vänja sig lite med oss o det är ju tur för han ska ju snart komma o bo hos oss en vecka ; ))L gillade att leka med mitt koppel o när matte o han o jag gick ut på promenad så ville han såklart hålla i mig. Vi sprang o busade tillsammans o L visade oss en skogsbacke som är nära dom o där lekte vi i löven o sprang upp o ner i backen, det var kuligt. Senare på kvällen gick matte o jag en promenad runt där på gatorna o det var JÄTTEmycket nya lukter så jag hade fullt upp att lukta på allting, oj oj va jobbigt. Vi åkte hem sent på kvällen o tog med E så nu var alla äntligen hemma igen.Idag hade vi sovmorgon o sen var det lugn lördagsfrukost vilket jag tycker är i onödigaste laget men men man får väl anpassa sig. Sen blev det i alla fall kul för sen gick hela familjen ut på långpromenad o det gillar jag. Vi gick i skogen o på ängarna o de gömde dummies, mitt gröna ben, o många vantar..ujuj vad jag fick leta men det var bara kul. Sen ute på ängen så fixade jag lie egen aktivitet o det var riktigt kul för jag hittade en hare som jag jagade efter ända tills husse fick för sig att det inte var så bra så han ropade på mig...suck..var väl bäst att vända tillbaka då...jag hade kanske ändå inte kommit ikapp harpalten men jag var på god väg det ska jag ärligt säga.Vi fick fortsätta hoppa över stock o upp på stenar istället o jag fick leta efter allt möjligt men kul hade vi ändå. När vi kom hem skulle tjejerna till stan..akuta behov som det brukar heta..så vi killar fick byta däck på bilen istället. Men det var rätt körigt det också, mycket verktyg att hålla ordning på o husse for fram o tillbaka i garaget så jag hade fullt upp att följa efter. Dessutom var det massor av ljud utanför, grannarna som håller på med sitt vid deras garage o folk o hundar som går förbi på vägen o nackdelen med garaget är att man hör allt men ser INGET. Jag var rätt trött i huvet när vi väl hade fått på däcken men då skulle vi träna kroppen istället tyckte husse så då for vi iväg med bilen. Vi åkte till 5 km spåret o sprang runt där..o haha jag tror jag orkade mer än han, misstänker att han fuskat lite med grundträningen. Men men jag ska nog får fart på honom också ifall vi kommer iväg några fler gånger. Jag höll i alla fall god fart hela spåret o det var riktigt roligt faktiskt, speciellt när vi jagade ikapp o förbi en seg gubbe - synd bara att husse var så seg i benen. Hoppas vi åker tillbaka dit fler gånger. Nu har vi lördagskvällsmys o det är skönt att ligga o vila lite nu..fast E&J kollar på en film på TV o det är lite jobbigt att det är en hund i den där filmen som skäller o har sig så jag måste ju ha lite koll på den också, man kan inte bara slappna av. Tack o hej leverpastej hälsar Er superhjälte Nisseman.PS! Mormor har i veckan hittat lite hundböcker i sitt förråd så nu har min familj lite att göra, de fick tillbaka sitt hundbibliotek på ca 15 olika böcker allt från lydnad, fria hundar, träna med glädje, agility, kantarellsök o ja herre gud jag vet inte allt...misstänker att det blir slitigt för mig framöver... Tack mormor för att Du kör slut på mig!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Familjen Zäta - 9 maj 2010 18:30

Ett år har gått av sorg o oerhörd saknad efter den kanske mest älskade hunden av alla hundar, Kvicksan's Ladykiller, vår Nisse . Återigen till Minna o Leo, vi är er evigt tacksamma för denna fantastiska underbara ljuvliga hund som ni anförtrodde...

Av Familjen Zäta - 2 september 2009 22:24

Idag kom minnesboken om Nisse äntligen från tryckningen, jag har väntat o väntat o väntat. Den blev jättefin, o det känns så mysigt att sitta o bläddra i 60 sidor Nisseminnen. Finns så mycket både härligt o jobbigt vi gjort tillsammans och så mycket ...

Av Familjen Zäta - 28 augusti 2009 15:24

Nu har förstoringarna på Nisse som vi beställt kommit och tavlan där han springer glad o lycklig över den snöiga ängen med vanten i munnen o öronen rakt ut är på plats i hallen. Därifrån hälsar han oss välkommen så fort vi kommer hem o öppnar dörren....

Av Familjen Zäta - 12 juni 2009 22:00

Idag kom äntligen Nisse tillbaka hem till oss, hämtade hans aska på Strömsholm. Nu står urnan på byrån i hallen med ljus tända runt om. Känns fint att ha honom där en tid innan vi bestämmer vart han ska få sin sista vila. Älskade älskade vovve!...

Av Familjen Zäta - 31 maj 2009 09:49

Nu har Eddie fått en egen hemsida där Du kan läsa mer om honom o vad han har för sig: http://zetterljungs.cybersite.se/ ...

Ovido - Quiz & Flashcards