Alla inlägg den 9 april 2007

Av Familjen Zäta - 9 april 2007 22:36

Ja så var då hela långa härliga påsklovet slut. Det som inte blev riktigt så härligt som vi hade tänkt på ett sätt förståss eftersom vi konstaterade att Nisse är sjuk på RIKTIGT!! Det är fortfarande rätt jobbigt när man tänker på det även om vi försöker leva så normalt som möjligt..lite svårt är det..Dessutom känns det inte riktigt som medicinen biter faktiskt, har läst på nätet att den inte gjort det på vissa andra hundar med Spondylos o de har varit tvungna att byta till en annan medicin. Får se om veterinären ringer i morgon för vi har inte heller fått några provsvar ännu o det skulle vi ha fått i torsdags egentligen. Ringer inte hon oss i morgon så ringer nog vi henne o kollar lite, dels provsvaren o dels att han faktiskt inte verkar något bättre egentligen. Det som gör att han känns lite bättre är ju att vi undviker allt som kan tänkas göra ont på honom nu men annars är han seg o hängig, vill inte gärna resa sig i onödan o känns inte glad liksom. Han verkar trivas när man sitter o masserar honom o det försöker jag göra varje dag nu men man skulle vilja att han fick lite gladryck någon gång då o då i alla fall för att känna att det går åt rätt håll.Vi har gått rejält med promenader idag men bara på väg o i lagom travtempo, M är så duktig som kämpar på i den lite för snabba takten för honom, han kanske blir vältränad på kuppen..hihi.Någon gång idag var Nisse i alla fall lite busig o la sig på rygg o gonade sig o lät så där mysigt, men hallå, det var kanske 30 sek på hela dagen o det är för LIIITE för en hund som mår OK!!Ja nu är i alla fall lovet slut o vardagen tar vid o för mig är det nytt jobb som gäller fr o m i morgon, spännande för jag vet ju knappt vad som väntar egentligen men det visar sig nog inom kort kan jag tro. Startar nog i alla fall med att jobba hemma i morgon o försöka få koll på läget innan det bär iväg till Oslo på onsdag.Ikväll har vi bakat bullar så vi har till på lördag för då blir det stora städdemon här hemma, välkomna alla Ni som anmält Er, nu droppar det in fler o fler som vill vara med, kul faktiskt.Skönt att snön försvann igen, hoppas det inte kommer alltför mycket mera, vi klarar oss bra utan den nu.Kram o gonatt!A o Nisse.

Av Familjen Zäta - 9 april 2007 11:49

ja men så var det vinter igen då, när Nisse väckte mig 5.20 i morse o jag tittade ut så var det alldeles vitt utanför fönstret. Han såg själv lite snopen ut när vi gick ut på tomten efter hans frukost...jaja bara att gilla läget.Sen somnade vi om en stund innan det var dags för killarna att ta en morgonpromenad. De gick nästan 45 min på gatorna runt omkring i byn o då var det inga problem alls för Nisse. Det är bara det att Mats behöver höja sitt promenadtempo lite så att Nisse kommer upp i trav för då ser det ut att gå bäst för honom att gå...hihi...blir till att ösa på lite för den stora killen.Annars blir det mest inneaktiviteter för oss idag, man får inte så mycket lust att gå ut o fixa i trädgården precis.Nisse o jag håller på att hitta på nya övningar som passar när vi har ont i ryggen (ja för det har vi ju båda två just nu). Igår började vi med att vi ligger på golvet båda två o Nisse ska försiktigt plocka godis från min mun, det går bra för att vara i starten men Nisse tycker det är SVÅRT...han tror ju inte riktigt att han får ta saker som jag har i munnen.Förutom att jag får rätt mycket dregel på mig så går det finemang, vi fortsätter träna på o komma på nya coola övningar för oss lite klena i familjen.Kram så länge.A.PS! Minns de härliga vårdagarna vi hade genom att titta på mina favvokillar här.

Ovido - Quiz & Flashcards