Alla inlägg den 14 april 2007

Av Familjen Zäta - 14 april 2007 22:54

Idag var det ingen vanlig dag hos oss. Morgonen startade redan 4.27 när Nisse kom upp o tyckte det var dags för frukost. Det var ju ändå rekordtidigt!! Pust o lillkusinen R som sov mellan oss höll också på att vakna när Nisse for runt o gjorde vad han kunde för att säga att det var morgonstund med guld i mun. Till slut lyckades jag få honom att lägga sig o vara lugn o faktiskt vänta en stund på frukost. När jag precis hade somnat om så vaknade R av sig själv (tror jag) o tyckte absolut att det var morgon (5.10), glad o pigg. Då for ju Nisse upp som en galning, totalt överlycklig över att fler tyckte det var morgon. Det var bara att ge upp o gå ner o fixa mat till Nisse o sen gick R o jag ut med honom på tomten. Det var ljuvligt väder redan då, tog bara min flisjacka som en filt runt R o han verkade inte alls frysa. När Nisse var klar ute så gick vi in igen o då ville R ha frukost så vi tog varsin macka o lite sånt. Sen gick vi faktiskt upp o la oss o vilade lite i sängen utan att sova .. fast det blev inte så långvarigt för vid 6 kom J o L upp o tyckte att vi hade sovit klart för då hade de redan läst en bok o var nu sugna på frukost. Nu hade M också vaknat så han tog över alltihop o gick upp med hela gänget o jag måste väl erkänna att jag då somnade om som en liten gris.När alla väl hade vaknat vid 8 tiden, t o m E som inte alls brukar vara uppe så tidigt så var det dags att röja upp lite här hemma eftersom det skulle komma gäster på em.Som tur var kom morbror o moster redan på fm så de var så snälla o hjälpte till med allt möjligt här, bryggde kaffe, diskade undan o lekte med barnen, kanoners!!!Så när Nancy kom vid halv 2 var vi helt klara, otrooligt.Nisse blev förståss överlycklig för han trodde att han skulle få massage men när hon började med sina städgrejor o ta fram för att ha visning tjurade han till lite faktiskt. Kände sig nog lite åtsidosatt men det glömde han nog bort när alla gästerna sen villa klappa honom. Det kom en massa goda vänner till mig o det var så kul att se dem.Vi tittade på skurtrasor, fikade o pratade. Sen när nästan alla hade åkt hem var min fd jobbarkompis o supergoda vän med dotter kvar o vi satt på trappan o åt glass o myste i sommarvärmen. Nisse tyckte speciellt mycket om att han blev så mycket kliad, Tack Wille hälsar han!!När alla hade åkt hem o vi hade fixat kvällsmat var det dags för två trötta killar att gå o sova o det tog inte många minuter. Men L o jag hann i alla fall läsa hela "Mamma Mu städar" som han tagit med BARA för min skulle eftersom han vet att det är min favvo. Gosekillen vad han tänker på moster!!Ikväll tänker vi också på grabbarnas farmor som fortfarande är riktigt dålig där på sjukhuset, vi hoppas snart det vänder med henne stackaren. Vi tänker också på farfar o förståss mamman o pappan också. Det är så jobbigt att se någon vara så sjuk, var toppen att vi kunde ha grabbarna här i alla fall under helgen så det blev lite smidigare för dem där borta.Nisse är lika dålig fortfarande han också, men nu undviker vi ju absolut allting som skulle kunna göra extra ont så förhoppningsvis blir han inte sämre i alla fall. Han har mest legat ute i gräset o myst idag, det har bara varit korta lugna promenader men ändå mycket uteliv i trädgården o på trappen, passar nog honom just nu. I morgon sticker nog han o M iväg på jaktträningen men de gör nog bara några lugna sökövningar o inget som sliter på hans rygg.Kram till alla våra älsklingar hälsar A med familj.PS! Kolla in gänget på trappan, Nisse trivdes som fisken i vattnet.

Ovido - Quiz & Flashcards