Alla inlägg den 7 september 2007

Av Familjen Zäta - 7 september 2007 22:23

ojoj vilken besvärlig vecka det varit på många sätt men livet är hela tiden fullt av nya utmaningar så det är bara att bita ihop och växa med dem.

Nisse har tagit det rätt lugnt för hans höger framben o skuldra har varit stela o han har inte så gärna velat stretcha, i alla fall inte när han ligger ner.

Själv började jag veckan med besök hos kiropraktorn o ja..vad ska man säga om domen... "ojojoj men herre gud" ...var hans kommentar o sen la han till, "Din rygg är stel som på en 90-åring" men TACK sa jag det är ju precis det man vill höra men kanske var det inte bara inbillning att jag haft rätt ont i ryggen på senaste tiden..hahaha. Mitt högerben var dessutom mer än 1 cm kortare än vänsterbenet tack vare att jag stelnat till så i höften o också i ryggen. Han drog o bände o tryckte så jag tyckte det kändes som misshandle man han påstod att det i så fall var kontrollerad misshandel så jag fick härda ut o sen kunde jag få som träningsvärk efteråt sa han.... O DET FICK JAG!!! Tur jag skulle jobba hemma många dagar den här veckan för då kunde man ligga platt på golvet när man hade telefonmöte o ändå jobba - snacka om lyxigt jobb : ))

Idag var jag tillbaka på nytt besök o efter att han kört en ny misshandelsomgång så hade han lyckats få ut mitt högerben så mkt att det nu bara skillde 3-4 mm från vänster...det är ju faktiskt nästan otroligt men nu kunde jag få huvudvärk o nästan som nackspärr efter idag sa han...o ja får se i morgon men det har nog redan börjat känns det som.

För övrigt var det en mer än lovligt jobbig dag på jobbet o sen allt annat som händer o sker runt omkring så snacka om att Nisse o jag njuter av att det äntligen är helg nu. Han fick massage av Nancy ikväll också o det tyckte han var skönt så sen när vi gick till skogen senare ikväll så var han typ nästan tokigt lycklig verkade det som, skönt. Fortfarande är han stel faktiskt lite både på höger o vänster sida fram men det är inte helt åt skogen i alla fall så det är skönt. Vi ska nog ringa på måndag o se om vi kan få en simtid hos Stefan igen så han får känna o klämma lite på Nisse inom kort. Dessutom har ju Nisses mage varit lite sådär i veckan o idag kom jag på att det kanske är Aloe Vera drycken har dricker o det bekräftade Nancy att det mkt väl kan vara för det kan bli lite så i början när man startar med den. Skönt då fanns det en förklaring till det också.

I morgon ska vi nog mest njuta av att det är ledig lördag o så är det jaktträning med kenneln för Nisse, det blir faktiskt jätteroligt att träffa alla efter hela långa sommaruppehållet o allt vi varit med om.

Ha de bra alla vänner o njut av en ledig helg så mycket Ni kan.

A.

PS! Kram till världens superbästa Mimmi från mig Nisseman också.

Ovido - Quiz & Flashcards