Alla inlägg den 1 november 2007

Av Familjen Zäta - 1 november 2007 15:12

Idag när vi var själva hemma kunde inte jag få gå på någon vanlig lunchpromenad utan då fick A o jag leka med ulltotten ute på gräsmattan en stund. Sen fick han sitta inlåst .. haha.. innanför kompostnätet på verandan o titta på när jag tränade lite apportering i skogen utanför. Han var faktiskt jätteduktig då måste jag erkänna för han satt bara o tittade på så snällt utan att klaga alls, kanske han lärde sig något vem vet??

Annars har både han o jag sovit jättemycket idag, det blev så lugnt o stilla i huset så vi passade på. A tyckte det var bra att Eddie fick vänja sig lite också med att få lite dagsrytm som passar när hon också ska jobba sen. Aktivitet på morgonen, lunchen o senare på em o sen vila däremellan.

Här är några soliga höstbilder från vår lek på gräsmattan.


Ska också berätta att J nu kommit fram till mormor o morfar o allting gick jättebra, speciellt TACK till moster som smet från jobbet o hjälpte J på stationen i Hallsberg (då kunde hon också hämta Es glömda engelskaläxa - tur för henne).

Hare hälsar storebrorsan "The Lion king"

Av Familjen Zäta - 1 november 2007 09:28

.. risk för kiss i min hundbädd o lite andra högar på golvet ... hmmm...

fast för det mesta är han duktig ulltotten o gör ifrån sig när A går ut med honom. Jag orkar faktiskt inte följa med varje gång, känns som de springer ut o in hela tiden..fast det kanske bara är som det känns. Ibland får jag lust att följa med o då får jag ju det förståss o då får jag alltid gå ut först...skönt att vara lejonkung!!


Igår fick Eddie följa med A till stationen o skjutsa E till tåget, han tyckte det var så spännande att han var tvungen att sova nästa hela kvällen sen, han orkade nästan inte ens gå upp o hälsa när Tildas mamma kom o skulle titta på honom så hon fick klia mig istället (o mig gjorde det inget).

Medan A, E o Eddie åkte till stationen fick jag vara hemma, lite orättvist MEN rätt kul ändå för J o Tilda byggde en rolig bana till mig på gräsmattan som jag fick träna på, en matta att ligga på, några pinnar att kliva o hoppa över o lite annat skoj.


Vet ni något mer, igår när A tog fram klotången så tänkte jag väl som vanligt suck o stön MEN nu var det inte mig hon skulle misshandla utan lillkillen, hihihi...så jag bara tittade på när han fick klorna på framtassarna lite ansade, tror mest det var för att öva sig fast lite långa var de förståss eftersom han inte direkt sliter så hårt på dem ute på gräsmattan. Men när han hade varit duktig o fick godis blev jag lite avis så då fick jag också klippa ett par klor o sen fick jag också godis. Rättvisan återställd. Kanske blir så jag tycker det är roligare att klippa klorna i framtiden eller??


Nu ska vi vara hemma med A själva hela dagen för E är hos småkusinerna i Kumla o roar dom o J sitter just nu på tåget på väg till Dfs för att träffa mormor o morfar o farmor o farfar o storkusinerna. Hon var lite pirrig för hon måste byta tåg i Hallsberg o det har hon aldrig gjort förut men hon är ju en stor o duktig tjej så det kommer säkert gå prima.


Nu ska jag nog vila lite medan A får tvätta o roa sig med det.

Kram från Nisse (o lillplutten hälsar också).

Ovido - Quiz & Flashcards