Alla inlägg den 5 november 2007

Av Familjen Zäta - 5 november 2007 22:16

oj va trött han var på kvällen.

Han fick komma o hälsa på när jag hade jaktträning o jag hade sån lyx så det blev nästan privatträning för mig igår. Det hade strulat lite med tiderna så när vi kom kl 12 var de andra klara o det var bara jag o matte som skulle träna med Leo. Åska fick också vara kvar o träna lite med mig men hon var redan lite trött efter 2 h träning.

Jag gjorde så gott jag kunde o matte tränade lite på att jag ska titta på henne när jag lämnar ifrån mig dummien, jag brukar ju vända bort huvudet för att vara lite extra trevlig men det var tydligen inte riktigt rätt. Sen tappade vi bort en dummie, eller inte, för när jag o Åska hade letat jättelänge så letade matte o Leo också en lång stund men när ingen hittade den försvunna dummien så kom de på att de kanske bara hade slängt ut 4 och inte 5 st...hahahaha

Men lagom till skott-träningen kom lillebrorsan o husse dit så då fick han lyssna lite på skottet på avstånd o såklart brydde han sig inte så mkt för han är ju helcool min lillebrorsa. Han fick hälsa lite på Åska också och han verkar gilla svarta flat coated retriever tikar (precis som jag). Sen fikade vi o jag tog som avslutning en sökruta o var sååå duktig, hittade 4 av 5 dummisar.


Efter träningen åkte vi till stationen för att hämta E & J som kom med tåget så då fick Eddie för andra gången träna på tågljud o massor med folk o förståss var det många som blev sugna på valp eftersom alla tycker han är så gullig, jag tycker det vore bättre de ville klappa mig förståss men det ville E & J när de kom så då blev vi glada både Eddie o jag.


När vi kom hem hade E massor med läxor att göra så hela familjen fick försöka hjälpa till att förhöra o bidra med goda råd, fast förståss Eddie o jag vi vilade mest o Eddie var dundertrött efter alla nya intryck.


Förresten så har matte nu klippt klorna både fram o bak på honom, tog en halva i taget för att träna o dessutom har hon trimmat hans tassar så nu ser han riktigt stilig ut den lille mannen. Jag passade på att se lite duktig ut o gick t o m med på att klippa lite jag också så att jag fick lite gottens jag med.


Idag var det första jobb-dagen för Eddie o det gick rätt bra, matte var på massage i morse o då fick vi vara själva hemma o hon hade glömt ngt så när hon kom tillbaka efter 10 sek så hade lillbrorsan redan somnat, snabbt va??

Men vi var själva hemma en hel timme o det gick ju bra för vi sov så skönt. Sen har matte jobbat o jobbat o jobbat o vi har sovit o lekt o varit ute o kissat både mellan o lite under hennes tel möten, tur man kan ha möte på "mute" säger hon, jag vet inte vad det betyder men bra verkar det ; )


På lunchen gick vi på kortpromenad för mig men långpromenad för Eddie, ja det är liksom så det blir för oss när vi ska sällskapa både han o jag men det funkar. Blir typ runt kvarteret fast bättre än inget o vi går ju inte så snabbt så det tar en stund hur som helst, jag blev i alla fall så sprallig så jag fick lust att springa runt runt i galengalopp på gräsmattan o busa lite med lillfjutten, fast då blev han nästan lite chockad o undrade vad jag höll på med, hihihi.


Ikväll fick lillbrorsan följa med husse o hämta tjejerna på dansen o jag o matte gick på långpromenad, över en timme faktiskt så jag var nästan lite lite trött när vi kom tillbaka o hon fick lov att duscha, skönt var det i alla fall. Nu ska vi snart sova, lillknatten ligger o vilar sedan hämtningen men ifall han vaknar till liv har matte sagt att han behöver vägas idag, han har ju varit här en hel vecka ikväll o vi har inte hunnit väga honom ännu, så det kan vara dags.


Ha de bra o sköt om Er alla buskompisar.

Nisse the Lion King!

Ovido - Quiz & Flashcards