Alla inlägg den 2 november 2007

Av Familjen Zäta - 2 november 2007 22:16

Så här söt kan man vara både med och utan reflex.

Av Familjen Zäta - 2 november 2007 20:01

I em provade vi på att ta en liten shoppingrunda med bilen. Jag behövde fylla på kolsyratuberna till Sodastreamern o fixa en ny reflexväst till lillponken för den mini mini vi hade köpt var faktiskt FÖR liten o så behövde vi även handla lite mat. Bestämde mig för att testa i lite etapper, vi provade härom kvällen att ta båda hundarna i bilen o bara åka runt kvarteret o då gick det bra så nu testade jag att åka till Folkesta först. Gick prima o ingen sa ngt när jag lämnade dem, var där o kollade läget efter första ärendet (ca 5 min) o sen tillbaka efter det andra (ca 10 min till). Gick perfekt, verkade lugnt o sansat i buren där bak. Sen åkte vi hem till vår lilla ICA o där handlade jag mat medan båda hundarna fortfarande väntade i bilen, det tog lite tid eftersom det var mycket folk på fre em o jag skulle ha en hel del. När jag kom ut så voffade Eddie till en gång men annars verkade båda två helt coola så det hade funkat jättebra. Duktiga killar!!

Hemma hann vi bara lägga in det djupfrysta innan det var dags att blanda till hundmat o gå en liten runda. Tog ytterligare en sväng till masten men den här gången med båda i koppel. Det var länge sen man hade två hundar i koppel men det funkade faktiskt rätt bra, speciellt som Eddies koppel är ett par tre decimeter kortare än Nisses så han kommer precis ett halvt steg bakom honom vilket triggare honom att gå på med Nisse.

På väg hem visste ju Nisse vad som väntade så han var RÄTT sugen på att springa hem, så jag bestämde mig för att släppa båda ute från vägen o Ni skulle sett vilken fart det blev på den lilla som försökte hänga med Nisse i hans superfart hem till maten, hahahaha, jag fick ett gott skratt faktiskt, de var så gulliga o lilleman fattade nog inte varför han sprang med han ville ju hänga med eftersom det såg kul ut.

När de hade ätit kunde jag få in maten som fortfarande stod i kassarna på köksgolvet, blir prioritering som när man har småbarn märker jag.


Ikväll testade vi reflexvästen en sväng o visst kliar den lite när man inte är van men det ska nog gå, får se om jag hinner få in en bild på det här senare ikväll, söt var han i alla fall med den på.

Annars har både M o jag bara suttit o njutit ikväll av hur mysigt det är med valp i huset, bättre än man kom ihåg faktiskt!! Inte konstigt man har glömt, det är drygt 17 år sen vi hade en valp senast, gud vad tiden går fort.

Dessutom har vi lagt mkt tid på klappar o kel med Nisse förståss, mkt prio på det just nu, inte har han fått mindre tid i alla fall det är ett som är säkert.


Hoppas våra goa tjejer har det bra på lovet men det har de säkert o snart är det söndag o de kommer hem igen till hundstugan.

Kram till bästa tjejerna E o J, ha de bra.

Hälsar Mamsen.

Av Familjen Zäta - 2 november 2007 14:05

Idag är det sista semesterdagen för A, tur det inte är länge kvar till jul så man får vara ledig igen. Det luktar gott i köket när hon är ledig, luktar nybakade bullar FAST det är klart just nu får man inte alls smaka lika mkt i köket som i vanliga fall, ulltotten ska inte få dåliga vanor...undrar varför det var OK att jag kunde få dåliga vanor när jag var ensam...hmmm..

Nu får jag nöja mig med valpens matkulor som godis...jaja eftersom jag äter allt så kvittar det såklart fast en bulle hade varit ännu godare.


Idag på lunchen gick vi på promenad ja eller vad man nu ska kalla det, men vi gick lika långt som jag fick gå när jag var nyopererad i ryggen, dvs till masten o det tar ca 5 min att gå fram o tillbaka...om man nu kan kalla det promenad men Eddie gick i alla fall fint i koppel på vägen så A var ju glad för det.

Fast jag var tvungen att gå utteputtesakta för annars ville lillkillen dra i kopplet o följa med mig som var lös såklart, men man får ju ställa upp. När vi kom hem fick lillen vara ensam inomhus medan jag o A gick ut o tränade lite på tomten. Han skulle visst träna sig på att vara ensam o det gick ju rätt bra antar jag för han hade somnat när vi kom tillbaka in. Han är inte så särskilt lättstressad den grabben o det är ju skönt.


Vi tänkte nästan sätta upp julbelysningarna utomhus idag - mest för att känna att det inte var så länge kvar till jul FAST A tyckte det kanske var i tidigaste laget så det fick vänta. Får se vad vi ska hitta på nu på em när vi vilat klart lilleputten o jag. I morgon kommer det lite gäster hit, A:s Dublinkompisar, antar att de BARA kommer för att klappa mig!!


Sen på söndag blir det jaktträning för mig med mina kennelkompisar, det längtar jag efter. Nej nu ska jag snart försöka få liv i ulltotten så vi kan hitta på ngt o inte bara sova bort hela dagen.


Tack o hej leverpastej

Nisse


Ovido - Quiz & Flashcards