Direktlänk till inlägg 3 augusti 2008

Hemma igen efter några underbara veckor

Av Familjen Zäta - 3 augusti 2008 22:47

Tillbaka hemma igen efter några underbara veckor på Öland, vi har haft det sååå skönt o gjort sååå liiiiite. Tänk att det är så lätt att få dagarna o gå med nästan ingenting. Rätt utvilade bör vi nog vara nu i alla fall o det kanske är tur. I morgon åker J o jag till mormor en sväng o tittar till henne o stugan, det ska bli jättekul. Vi har ännu inte bestämt om det blir Nisse eller Eddie som får följa med, får väl fråga vem som vill i morgon. Tänkte i alla fall att det blir bra tillfälle att dela lite på dem, de har nog varit i mesta laget tillsammans i sommar o det blir ju inte alltid bra så nu fick vi i alla fall en gratischans att dela upp dem lite.

Idag var Nisse på massage (o Eddie fick leka med sin älskling Nova..det gillade han MYCKET) o det är fortfarande lite stelt på höger fram o vänster bak men ingen direkt fara. Det blir en gång till hos Nancy om ett par veckor o sen i slutet av augusti ska han vara med på nya "djurförsök". Han ska tillsammans med 2 labradorbröder som har armbågsbekymmer följa med Nancy till hennes lärare hon hade när hon utbildade sig och hon ska få massera igenom alla 3 och Nancy ska kunna få feedback från henne på det hon känt o gjort med de här gossarna. Det ska bli jättespännande faktiskt, så då blir det en tur till Sthlm för Nisseman.


Sen blir det mer spännande hundrelaterade aktiviteter här framöver, eftersom min hundinstruktörsutbildning börjar den 22-24 aug. Det kommer vara 9 helger under ett knappt år, med examen i maj nästa år. Jag ska gå den hos Sandra Ohlsson på Hundsteg i Enköping. Det är samma tjej som höll i Rallylydnadskursen som Nisse o jag gick i höstas, jag gillade henne så det här ska bli riktigt kul. Jag har ju faktiskt gått en liknande utbildning för Anders Hallgren men det var på dinosauriernas tid (1991) o då var det bara 5 helger under 6 mån har jag för mig, men som sagt var, det var länge sen o det har hänt MYCKET på hundträningsfronten sedan dess. Måste le lite när jag nu läser i den nya litteraturen "...förr i tiden gjorde man så här..." o ja det var ju precis så jag lärde mig att man gjorde...haha inte undra på att Nisse o Eddie är som de är stackarna????!!!???

Sen har jag ju inte använt så mkt av detta, höll bara några kurser strax efter den utbildningen o hjälpte några problemhundar men sen har vi ju inte ens haft hund själva o hållt på med helt andra saker så det här blir riktigt kul.


Nej, nu måste jag ner o provsmaka brödet, J tränar sig på att baka matbröd o jag försöker coacha.

Kram A.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Familjen Zäta - 9 maj 2010 18:30

Ett år har gått av sorg o oerhörd saknad efter den kanske mest älskade hunden av alla hundar, Kvicksan's Ladykiller, vår Nisse . Återigen till Minna o Leo, vi är er evigt tacksamma för denna fantastiska underbara ljuvliga hund som ni anförtrodde...

Av Familjen Zäta - 2 september 2009 22:24

Idag kom minnesboken om Nisse äntligen från tryckningen, jag har väntat o väntat o väntat. Den blev jättefin, o det känns så mysigt att sitta o bläddra i 60 sidor Nisseminnen. Finns så mycket både härligt o jobbigt vi gjort tillsammans och så mycket ...

Av Familjen Zäta - 28 augusti 2009 15:24

Nu har förstoringarna på Nisse som vi beställt kommit och tavlan där han springer glad o lycklig över den snöiga ängen med vanten i munnen o öronen rakt ut är på plats i hallen. Därifrån hälsar han oss välkommen så fort vi kommer hem o öppnar dörren....

Av Familjen Zäta - 12 juni 2009 22:00

Idag kom äntligen Nisse tillbaka hem till oss, hämtade hans aska på Strömsholm. Nu står urnan på byrån i hallen med ljus tända runt om. Känns fint att ha honom där en tid innan vi bestämmer vart han ska få sin sista vila. Älskade älskade vovve!...

Av Familjen Zäta - 31 maj 2009 09:49

Nu har Eddie fått en egen hemsida där Du kan läsa mer om honom o vad han har för sig: http://zetterljungs.cybersite.se/ ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards