Direktlänk till inlägg 11 augusti 2008

Jobba???

Av Familjen Zäta - 11 augusti 2008 22:50

Vad är det för något?? Hade nästan glömt vad det var o framför allt hur man gör. 5 lååånga härliga lediga veckor är slut, sorgligt men sant. Tur att det bara är 4,5 månad kvar till jullov!!!


Hundarna tyckte det var bra att vi började jobba för då ska vi upp så tidigt, de har ju nästan vant sig att sova lite längre nu när vi varit lediga så länge, ibland har de t o m sovit framåt 7, halv 8 i sommar, jaja inte jämt förståss men allt oftare.


Idag blev det i alla fall hundfrukost kl 6, morgonrunda o nya promenadregler, dvs hundarna får inte gå framför mig!! Går bättre o bättre även om det kommer ta en stund innan det sitter i ryggmärgen på dem, Eddie vill ju gärna gå med sträckt koppel o det gör inge gott för min rygg så nu är det slut med det o de får gå med slaka koppel bredvid, MYCKET skönare för min stackars gamla slitna rygg.

Hemma igen passade jag på att plantera nya blommor utanför verandan, lika bra att verka lite effektiv när man väl sätter igång, hahaha. Fast fint blev det för de gamla hade vissnat redan innan vi åkte till Öland så de såg inte precis uppmuntrande ut.

Frukost för de vuxna människorna o sen dags för det där som heter jobb. Startade med att städa bort alla mail jag hade, skapade 2 nya mappar, en som heter "Före semestern" och en som heter "Under semestern" o nu finns alla mina 1500 mail i någon av dessa och inboxen blev TOM!!! Så fint har det inte varit i min dator sedan jul tror jag.

Kändes genast bättre att ha börjat jobba, tänk vad man kan lura sig själv på ett fint sätt. Jo visst ska jag kolla lite på mailen som kom under semestern men nu kan jag sortera dem lite där borta i mappen o slipper se dem hela tiden o jag kan ta dem i den takt jag hinner. Det viktigaste kommer nog dyka upp igen ska Ni se, det är jag inte alls orolig för.

Förmiddagen flöt på, J är ju krasslig stackaren så det blev ingen vecka för henne just nu i Shlms skärgård, får bli en annan gång så hon har mest legat framför TVn o blivit ompysslad av stora syster som varit på strålande humör hela dagen. E städade sen huset igen, gud va bra det är för oss att hon behöver pengar då o då!!!

På lunchen gick E ut med Eddan o jag tog med Nisse till skogen o la ut ett rejält sökfält med 5 dummiesar, nja eller la och la, snarare kastade ut vilket betydde att jag inte riktigt hade koll på vart de var. Nisse var jättepigg o glad att vara ensam utan lillebrorsan så hon jobbade hårt o intensivt o fick in 3 av de 5 men sen letade han o letade o letade o sen letade vi båda två tillsammans o till slut hittade vi de andra 2 också men då var vi rätt trötta båda två så vi fick vila lite innan vi gick vidare. Riktigt skönt för Nisse att springa själv i skogen o slippa någon som jagar honom hela tiden o hoppas på lek o bus. Väldigt smidigt också att bara ha en hund med sig, det är en otrolig skillnad faktiskt. La ett linjetag på hemvägen som gick strålande sp vi var båda på toppenhumör när vi kom hem o då stod E o hade fixat maten (visserligen värmt rester men ändå) så det var bara att äta.

Dags för jobb igen men nu med nya friska krafter så jag orkade inte ens bli riktigt irriterad på det mobila nätverket som absolut ville koppla ner sig hela tiden, gjorde ju att jag fick jobba i lite lugn takt så här första dagen, kanske var riktigt bra för mig, hahahaha.


Ikväll när M kom hem så gick vi efter kvällsmaten tillsammans ut med hundarna o gick runt på vägarna häromkring men körde mkt aktivering, möta varandra utan att bry sig, möta kvarterets pigga pudel utan att irritera sig o ja lite av varje. När vi kom hem byggde vi lite agility hinder till Eddie för att se om han kom ihåg det, har inte kört på ett tag nu men det gick skapligt tycker jag. Man får ta det väldigt lugnt, han är så ivrig o blir lätt lite uppstressad men lugnt o fint så sköter han sig kalas.


Planterade lite fler uteblommor så nu är det snyggt o fint överallt o sen har vi myst lite framför TVn med J som faktiskt är lite piggare ikväll, jätteskönt faktiskt. Hoppas hon snart blir frisk men det gör hon nog.


Idag fick jag mer info ang instruktörskursen som startar om knappt 2 veckor o man ska alltså ha hunden med sig....hmmm..undrar vem jag ska ta med??? Kanske vore bra träning för Eddie men undrar ifall han gillar teoripassen tillsammans med 8 andra hundar i ett klassrum??? jo såklart gillar det gör han men undrar ifall jag kan koncentrera mig på teorin?!?!


Ja det tål att fundera på, ska i alla fall blir roligt att komma igång snart.


I morgon är det ny jobbdag så nu är det dags att krypa i säng o ta sista kapitlet i kursbok nr 13 tror jag det är.


Natti natti.

A.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Familjen Zäta - 9 maj 2010 18:30

Ett år har gått av sorg o oerhörd saknad efter den kanske mest älskade hunden av alla hundar, Kvicksan's Ladykiller, vår Nisse . Återigen till Minna o Leo, vi är er evigt tacksamma för denna fantastiska underbara ljuvliga hund som ni anförtrodde...

Av Familjen Zäta - 2 september 2009 22:24

Idag kom minnesboken om Nisse äntligen från tryckningen, jag har väntat o väntat o väntat. Den blev jättefin, o det känns så mysigt att sitta o bläddra i 60 sidor Nisseminnen. Finns så mycket både härligt o jobbigt vi gjort tillsammans och så mycket ...

Av Familjen Zäta - 28 augusti 2009 15:24

Nu har förstoringarna på Nisse som vi beställt kommit och tavlan där han springer glad o lycklig över den snöiga ängen med vanten i munnen o öronen rakt ut är på plats i hallen. Därifrån hälsar han oss välkommen så fort vi kommer hem o öppnar dörren....

Av Familjen Zäta - 12 juni 2009 22:00

Idag kom äntligen Nisse tillbaka hem till oss, hämtade hans aska på Strömsholm. Nu står urnan på byrån i hallen med ljus tända runt om. Känns fint att ha honom där en tid innan vi bestämmer vart han ska få sin sista vila. Älskade älskade vovve!...

Av Familjen Zäta - 31 maj 2009 09:49

Nu har Eddie fått en egen hemsida där Du kan läsa mer om honom o vad han har för sig: http://zetterljungs.cybersite.se/ ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards