Alla inlägg den 28 september 2006

Av Familjen Zäta - 28 september 2006 21:23

Idag var det sovmorgon ända till kl 6 här i huset o när A kom ner för att gå ut med mig så var jag ju såklart HELT säker på att det var matdags....jag blev helt vild o försökte få henne att fatta att jag verkligen INTE tänkte gå ut innan jag fått frukost. Hon fattade o hade verkligen inte samvete att låta mig vänta så jag fick som jag ville IGEN..det går rätt bra för mig här nu!!Men då visste hon ju inte riktigt hur vi skulle göra med promenaden så det fick bli en lugn o stilla sväng på gatorna men det blev träning det också för det var värsta ansamlingen av lastbilar o traktorer o ja inte vet jag allt vad det var nere vid macken men vi tog det lugnt o fint o gick förbi utan att bli rädda. På slutet av rundan kom vi i alla fall upp till favoritängen o då fick jag springa lite lös o vi lekte kurragömma innan vi gick hem igen. Vi gick förbi stället där jag hittade mums-mums igår...men den här gången vågade jag inte prova...jo då jag har bra minne. Sen jobbade hon hemma o jag låg på verandan o vilade o det var ju tur det för framåt lunch var det dags att prova det där som heter jogging igen. Nu fick jag prova nya selen o det var ju helt OK, men hon ska ju inte tro att jag tänker dra henne - jag har ju lärt mig att man INTE får dra i kopplet - fast det var kul att springa lite före eller bredvid. Nu var det skönt väder också o inte så varmt så det gick bra för mig även om hon var rätt flåsig måste jag säga..haha. När vi joggat knappt en kvart var vi uppe på luktängen o då tog hon av alltihop o jag fick vara lös lite o lukta på alla goda lukter där innan det var dags att få på selen o jogga hemåt. Totalt blev det ca 20 min jogg så det var nog rätt lagom. När vi kom hem var vi som vanligt jättetörstiga båda två - Tänk vad vatten är gott!!Sen blev det jobb/vila igen tills J kom hem från skolan o idag fick hon premiärgå ensam med mig, det blev en liten runda runt kvarteret o det gick jättebra, vi mötte ingen o det blev inga bekymmer alls...jag var såååå snäll o go.Vi lekte lite sen o så var det dags för mat o sånt. När tjejerna åkte på fotbollsträning så hade M just kommit hem o då gick han o jag ut på killrunda i skogen en timme. Myyysigt o killbusigt. Nu är det mest lugnt här o i morgon jobbar jag fm med M igen o snart är det lördag igen o då ska vi killar på jaktträning..det blir toppen det.Go kväll, go kväll o vov vov!!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards