Direktlänk till inlägg 23 september 2006

Idag blev det apporteringsträning o det var KUL

Av Familjen Zäta - 23 september 2006 21:57

Idag var M o jag på träning, vi träffade Leo, Sanna o flera av mina gamla hundkompisar. Det var kul o speciellt kul var det att jag kom ihåg så bra hur man skulle hämta både dummy'sar o stora kråkan jag fick hämta. Värst var det för M för han var inte så van att hålla i en stor saftig kråka .. hihi.När vi kom hem var jag jättetrött o fick lov att vila en lång stund men det passade bra för M & A hade mest lust att sitta på altanen o dricka kaffe i solen så jag låg bredvid o sov. Framåt kvällen gick vi tre en låååångpromenad först i skogen där jag fick springa lös o busa o leka fast förståss ville de träna lite med mig också...men mest var det också kul. De höll på o tog en massa kort på mig också..det var lite tramsigt för jag fick springa fram o tillbaka gång på gång..de är inte så duktiga på att använda nya kameran tycks det.Ikväll har vi mest tagit det lugnt o vilat igen så vi är pigga till i morgon när vi ska följa med J o kolla när hon spelar fotboll. Har just varit ute på en nattrunda så nu blir det kvällen .. hoppas bara E o hennes kompis slutar kolla på TV snart så jag får lugn o ro. Natti natti hälsar Nisse.Allergi: Inga problem vad det verkar, kanske dags att testa att dra ner på medicin nu.Fästingar: Ett par små rackare som kröp i pälsen men ingen som satt fast.PS! Kolla in mig när jag är duktig o simmar in med apporten.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Familjen Zäta - 9 maj 2010 18:30

Ett år har gått av sorg o oerhörd saknad efter den kanske mest älskade hunden av alla hundar, Kvicksan's Ladykiller, vår Nisse . Återigen till Minna o Leo, vi är er evigt tacksamma för denna fantastiska underbara ljuvliga hund som ni anförtrodde...

Av Familjen Zäta - 2 september 2009 22:24

Idag kom minnesboken om Nisse äntligen från tryckningen, jag har väntat o väntat o väntat. Den blev jättefin, o det känns så mysigt att sitta o bläddra i 60 sidor Nisseminnen. Finns så mycket både härligt o jobbigt vi gjort tillsammans och så mycket ...

Av Familjen Zäta - 28 augusti 2009 15:24

Nu har förstoringarna på Nisse som vi beställt kommit och tavlan där han springer glad o lycklig över den snöiga ängen med vanten i munnen o öronen rakt ut är på plats i hallen. Därifrån hälsar han oss välkommen så fort vi kommer hem o öppnar dörren....

Av Familjen Zäta - 12 juni 2009 22:00

Idag kom äntligen Nisse tillbaka hem till oss, hämtade hans aska på Strömsholm. Nu står urnan på byrån i hallen med ljus tända runt om. Känns fint att ha honom där en tid innan vi bestämmer vart han ska få sin sista vila. Älskade älskade vovve!...

Av Familjen Zäta - 31 maj 2009 09:49

Nu har Eddie fått en egen hemsida där Du kan läsa mer om honom o vad han har för sig: http://zetterljungs.cybersite.se/ ...

Ovido - Quiz & Flashcards