Direktlänk till inlägg 26 september 2006

En ovanlig dag

Av Familjen Zäta - 26 september 2006 21:32

En härlig o solig höstdag har det varit. Vi började tidigt eftersom M skulle med tåget så jag fick mat först (brukar alltid få vänta tills efter promenaden) o sen somnade A om en timme. Efter det gick vi till skogen o det var jättemörkt men lite mysigt ändå o det ljusnar rätt fort än så länge på mornarna så när vi kom hem var det ganska ljust. Sen blev det vila för mig o jobb för henne. Men inte bara ovanlig starttid idag utan mera ovanligt var att J också var hemma för hon kände sig hängig o hade ont i halsen. Det betydde att J o jag mest legat framför TVn o kollat in halvdåliga program fast hon hade såååå gott om tid att klia mig o det gillar jag. På lunchen var A o jag i skogen igen o när vi kom ut till ängen så vet jag inte vad som hände men vackert väder o mycket vila på fm gjorde att jag hade så mycket spring i benen att jag inte kunde hejda mig. Jag sprang runt runt som en galning o A som inte är så van vid att just jag är sån här blev omkullvält av mig ett par gånger men det tyckte hon bara var roligt. Ni kan tro vad hon såg förvånad men glad ut när jag blev så där toksprallig som bara hundar kan bli.På em blev det mera TV med J o sen mat o en kort kort promenad för att kissa för sen skulle A&J åka en sväng till stan o handla hemligheter till mig ; ))De handlade mat också eftersom J inte gillar när kylen är tom så E hann hem före dem o när hon kom blev jag såklart jätteglad. Presentpåsen A&J hade köpt var intressant o luktade gott...men jag fattar inte riktigt ännu vad vi ska ha det till; sele till mig, bälte till A o sen ett långt koppel....undrar om det är till den där konstiga joggingen vi gjorde härom dan..kan hända det blir fler gånger o då i sele istället..vi får se. E gick sen ut med mig på en långpromenad o vi mötte samma pudel som härom dagen men jag var lika duktig idag att gå förbi den utan att bry mig fast den token var helgalen o drog i kopplet o skällde. Pudelns matte var tvungen att lugna den med godis..hmmm..undrar ifall det är smart att få godis för att man skäller o drar i kopplet..hehe...tror inte jag skulle få det i alla fall.Nu har M också kommit hem o alla är samlade - det tycker jag är bra o sen får vi se om J blir hemma hos mig i morgon också eller om jag får jobba hos M igen. Nu kollar vi lite på Ernst o sen blir det kissrunda o natti natti.Fästingar: 1 rackare som satt fast

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Familjen Zäta - 9 maj 2010 18:30

Ett år har gått av sorg o oerhörd saknad efter den kanske mest älskade hunden av alla hundar, Kvicksan's Ladykiller, vår Nisse . Återigen till Minna o Leo, vi är er evigt tacksamma för denna fantastiska underbara ljuvliga hund som ni anförtrodde...

Av Familjen Zäta - 2 september 2009 22:24

Idag kom minnesboken om Nisse äntligen från tryckningen, jag har väntat o väntat o väntat. Den blev jättefin, o det känns så mysigt att sitta o bläddra i 60 sidor Nisseminnen. Finns så mycket både härligt o jobbigt vi gjort tillsammans och så mycket ...

Av Familjen Zäta - 28 augusti 2009 15:24

Nu har förstoringarna på Nisse som vi beställt kommit och tavlan där han springer glad o lycklig över den snöiga ängen med vanten i munnen o öronen rakt ut är på plats i hallen. Därifrån hälsar han oss välkommen så fort vi kommer hem o öppnar dörren....

Av Familjen Zäta - 12 juni 2009 22:00

Idag kom äntligen Nisse tillbaka hem till oss, hämtade hans aska på Strömsholm. Nu står urnan på byrån i hallen med ljus tända runt om. Känns fint att ha honom där en tid innan vi bestämmer vart han ska få sin sista vila. Älskade älskade vovve!...

Av Familjen Zäta - 31 maj 2009 09:49

Nu har Eddie fått en egen hemsida där Du kan läsa mer om honom o vad han har för sig: http://zetterljungs.cybersite.se/ ...

Ovido - Quiz & Flashcards