Direktlänk till inlägg 29 september 2006

Glider fram på en ostmacka..

Av Familjen Zäta - 29 september 2006 21:27

Jobbdag för mig o M idag men arla start eftersom A skulle iväg tidigt. Jag fick mat av henne direkt när hon vaknade o sen gjorde hon sig i ordning o vi hämtade tidningen o fixade lite innan M vaknade o gick med mig till skogen. Sen var det dags för jobb o det gick bra som vanligt men det blir inte mycket lugn o ro där för det är alltid nån som kommer eller går eller så, mycket att hålla ordning på för mig men det är kul med lite nya händer som kliar o kelar. På lunchen åkte vi hem o sen var jag ensam hemma o vilade..skööönt...tills J o hennes kompis kom hem o sen kom E också. Jag var med J o kompisen ute på promenad o de tycker det är så kul att få gå med mig. Fast en gång blev J lite arg på mig för jag hittade en jätteläcker ostmacka i en häck som jag blev sååå sugen på, fast J är ju snabb som en vessla så jag hann bara få en liten pyttetugga...synd.Sen var E o jag en sväng till skogen o hon vågade ha mig lös en liten stund där o det var jättemysigt o jag var som vanligt lydig när jag är med henne. Ikväll var M&A o jag ute på en kvällsrunda o de var ju inte riktigt på alerten utan gick o snackade en himla massa...så när vi närmade oss ostmackan var jag lite beredd o högg snabbt tag i den utan att de märkte nåt först..haha..lurade...o de såg det för sent så de fick inte ens chansen att säga till mig i tid...Det betyder liten ostmacka till mig o inte ens något skäll = BRA dag. Synd bara att de kommer vara mer vakna nästa gång...I morgon är det träningsdags igen då ska M o jag ut o hämta dummies o pippifåglar. E har sista fotbollsmatchen för säsongen men det är samtidigt som min träning så den missar jag, men jag berättar mer om träningen i morgon.Trevlig helg alla mina vänner ute i cyberspace.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Familjen Zäta - 9 maj 2010 18:30

Ett år har gått av sorg o oerhörd saknad efter den kanske mest älskade hunden av alla hundar, Kvicksan's Ladykiller, vår Nisse . Återigen till Minna o Leo, vi är er evigt tacksamma för denna fantastiska underbara ljuvliga hund som ni anförtrodde...

Av Familjen Zäta - 2 september 2009 22:24

Idag kom minnesboken om Nisse äntligen från tryckningen, jag har väntat o väntat o väntat. Den blev jättefin, o det känns så mysigt att sitta o bläddra i 60 sidor Nisseminnen. Finns så mycket både härligt o jobbigt vi gjort tillsammans och så mycket ...

Av Familjen Zäta - 28 augusti 2009 15:24

Nu har förstoringarna på Nisse som vi beställt kommit och tavlan där han springer glad o lycklig över den snöiga ängen med vanten i munnen o öronen rakt ut är på plats i hallen. Därifrån hälsar han oss välkommen så fort vi kommer hem o öppnar dörren....

Av Familjen Zäta - 12 juni 2009 22:00

Idag kom äntligen Nisse tillbaka hem till oss, hämtade hans aska på Strömsholm. Nu står urnan på byrån i hallen med ljus tända runt om. Känns fint att ha honom där en tid innan vi bestämmer vart han ska få sin sista vila. Älskade älskade vovve!...

Av Familjen Zäta - 31 maj 2009 09:49

Nu har Eddie fått en egen hemsida där Du kan läsa mer om honom o vad han har för sig: http://zetterljungs.cybersite.se/ ...

Ovido - Quiz & Flashcards