Direktlänk till inlägg 30 september 2006

Träningsdag

Av Familjen Zäta - 30 september 2006 21:41

Idag var M o jag på jaktträning med min gamla familj o en massa unghundar. Det var jätteroligt o M lär sig mer o mer hela tiden. Vi tränade både på land o i vattnet o sen tränade vi lite andra saker också, lite lydnad o lite utställning o vi var med på alltihop, det kan ju aldrig skada även om det inte var det viktigaste tänkte vi M & jag. När vi apporterade på land fick jag hämta en kanin idag, det var lite nytt för M o lite för mig också för jag trodde jag var en fågelhund...men men. I vattnet hämtade jag både dummy o en and o som vanligt var jag sååå duktig!!! Inkallningsövningarna på lydnaden kanske bara gick sådär bra fast jag var VÄLDIGT duktig på "Stanna kvar"...bara att det är ju inte så lätt att fatta att Stanna kvar kan betyda "Kom hit" en mycket kort stund senare..hmmm...men Stanna kvar var jag i alla fall superbra på. De tittade lite på mina eksem också o det skulle kunna vara så att det är en reaktion på fästinghalsbandet så nu slipper jag det ett tag...får se hur många fästingar vi kan räkna in istället...spännande väntan..Efter träningen var det lite vila o lite jobb i trädgården o vet Ni vad jag fick se i tallen utanför verandan idag då?? Ekorren som bor där - vet inte hur jag lyckats missa honom förut men nu minsann har jag koll på honom också. Vi får väl vänja oss vid varandra. Sen har vi även hunnit med en skogsrunda på kvällen. Nu är jag trött o känner för att SOVA GOTT så nu säger jag natti natti till Er alla.PS! Så här fint stod jag o tittade på ekorren idag vov vov..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Familjen Zäta - 9 maj 2010 18:30

Ett år har gått av sorg o oerhörd saknad efter den kanske mest älskade hunden av alla hundar, Kvicksan's Ladykiller, vår Nisse . Återigen till Minna o Leo, vi är er evigt tacksamma för denna fantastiska underbara ljuvliga hund som ni anförtrodde...

Av Familjen Zäta - 2 september 2009 22:24

Idag kom minnesboken om Nisse äntligen från tryckningen, jag har väntat o väntat o väntat. Den blev jättefin, o det känns så mysigt att sitta o bläddra i 60 sidor Nisseminnen. Finns så mycket både härligt o jobbigt vi gjort tillsammans och så mycket ...

Av Familjen Zäta - 28 augusti 2009 15:24

Nu har förstoringarna på Nisse som vi beställt kommit och tavlan där han springer glad o lycklig över den snöiga ängen med vanten i munnen o öronen rakt ut är på plats i hallen. Därifrån hälsar han oss välkommen så fort vi kommer hem o öppnar dörren....

Av Familjen Zäta - 12 juni 2009 22:00

Idag kom äntligen Nisse tillbaka hem till oss, hämtade hans aska på Strömsholm. Nu står urnan på byrån i hallen med ljus tända runt om. Känns fint att ha honom där en tid innan vi bestämmer vart han ska få sin sista vila. Älskade älskade vovve!...

Av Familjen Zäta - 31 maj 2009 09:49

Nu har Eddie fått en egen hemsida där Du kan läsa mer om honom o vad han har för sig: http://zetterljungs.cybersite.se/ ...

Ovido - Quiz & Flashcards