Alla inlägg den 8 januari 2008

Av Familjen Zäta - 8 januari 2008 22:09

...igår kväll var disktrasan borta igen, vi letade överallt för att i alla fall hitta några spår av den men INTE då..

Troligen fanns den såklart i Eddies mage, gäller bara att den kan komma ut.


Idag på lunchpromenaden så kom det några småbitar av den tillsammans med lite av det som kommit tidigare men som vi inte lyckats förstå vad det är, ser grönt tovat ut tillsammans med något som verkar som stickat tyg. Ja hoppas nu bara att inte det tyget satt fast i hans mage sen förra gången o drogs ut nu o vart är resten av disktrasan???


Väl hemma fick han sin lunchmat och en stund senare när han låg på soffan på mitt kontor så kräktes han upp all sin mat ner på golvet på den nytvättade mattan (som han kissade på i helgen) och förståss lite på överkastet som också är rätt nytvättat sedan en annan kiss-omgång. Men det var absolut inte det värsta utan det var att han inte alls försökte äta upp det han hade kräkts vilket alla våra andra hundar alltid gjort o dessutom ville han sen bara ligga i mitt knä och kela. Sån brukar han aldrig vara, det är ju sån som Nisse alltid är, fast INTE Eddie så jag blev riktigt orolig o fick för mig att han hade helt stopp i magen nu.


Funderade starkt på att ringa Strömsholm akut men lugnade mig lite o Eddie verkade senare mer normal också fast han har ännu inte bajat något mer så gudarna vet. Däremot åt han kvällsmat vid 5 tiden o den har han fått behålla så det kan ju också helt enkelt vara så att han låg lite dumt på sängen efter att han hade ätit o kräktes av det men inte vet jag.


När jag kom hem från affären förut så kom jag på vad det andra tyget var för något, det är såklart bitar av den gröna fällen som ligger i hundburen i bilen, tittar man på undersidan av den så ser den nästan som stickad ut o den mörkgröna ullen på ovansidan är det som ser tovat ut. Då betyder det nog i alla fall att det inte var gammalt det som kom ut idag utan något han smaskade i sig när han var med in till stan en sväng igår kväll.

Vi väntar o ser o hoppas att resten av disktrasan snart kommer ut den naturliga vägen, tror förresten vi ska sluta diska i den här familjen.


Annars håller vår sorkletare på vareviga dag att gräva sig ner i underjorden med både nosen o tassarna men kul verkar han ha.

Kolla in honom o notera va skitig han är på nosen.

Kram A.

Ovido - Quiz & Flashcards