Alla inlägg den 14 juli 2007

Av Familjen Zäta - 14 juli 2007 21:58

Visst är det lyxigt när massören kommer hem o ger massage i vardagsrummet. Nisse tycker väldigt MYCKET om sin massör Nancy (Nancy på Nyckelön). Hon kommer fortfarande hem till oss istället för att vi åker dit pga att vi inte vill riskera att Nisse tar med någon smitta. Nu borde det dock snart inte behövas längre.

Idag hade hon med sig stora pärmen o hade nu läst på lite extra sedan rehab-besöket igår (då hon var med oss) om Nisses stela gastrocnemius-muskel så den fick lite extra knådning idag. Hon är ju toppen den tjejen!!


Annars har Nisse mest tagit det lugnt idag, man ska ju inte stressa runt för mycket efter att man fått massage men vi har i alla fall gått ett par 20 min rundor o sen några kortare svängar o kört Cavaletti. Kanske blir en liten 8:a ikväll i vardagsrummet för ute ösregnar det nu så det känns inte såååå inbjudande.


När jag hade varit ute o joggat en sväng ikväll skulle jag försöka mig på mitt mag/rygg gympa pass (på DVD) framför TV:n o då ville Nisse vara med o han försöker komma under mig så det är jättesvårt att göra rätt övningar. Hahaha...han tror det är en rolig lek jag gör med honom, han är ju för söt o när det var dags för stretchning för mig så la han sig under mitt huvud som en liten kudde...det är väl ändå att vara gentleman eller hur??


M o J har i em varit till Sthlm o ridit islandshästar, som en ny födelsedag för J nästan för det var ju hennes present från pappa. De hade jätteroligt MEN kan hända att i alla fall en av dem får rejält med träningsvärk i morron, hihihi.


Inatt kommer Gotlandsresenärerna hem o lite roligt var ju att Js kompis - Tilda som fyller 12 år idag - GRATTIS!! och våra kusiner o mormor o morfar var på samma båt hem från Gotland, det var ju lite coolt!!


Välkomna hem allihopa.

Kram från A.


Av Familjen Zäta - 14 juli 2007 21:55

..att M fick semester. K, E o Manda var här o åt med oss sen spelade vi kubb o förståss tog en nattrunda med Nisse.

Nisse gillade att spela kubb, fast han trodde det var något slags apporteringsspel så han ville gärna hämta ALLA pinnarna hela tiden.

Lite sent blev det förståss men vi hade jättetrevligt o många som kunde klia Nisse så han var helnöjd också.

A.

Ovido - Quiz & Flashcards