Alla inlägg den 8 juli 2007

Av Familjen Zäta - 8 juli 2007 23:13

Så här kul kan man ha när man leker o busar med sin bästa vän!

Av Familjen Zäta - 8 juli 2007 22:47

Idag hade vi mera ork, hade nog vilat upp oss tillräckligt igår för att få lite ny energi allihop. J, M, Nisse o jag började ett nytt försök att röja upp på loftet. E som egentligen borde vara den som drev det här projektet eftersom det är hon som vill flytta ut dit när det är klart, var inte hemma ; ))  sov över hos en kompis. Men vi är såååå bussiga o kämpade ändå hela dagen med loftet. Nuär vi riktigt på G men uj uj va mycket saker vi har o vad svårt det är att slänga grejor som man ändå inte vill ha men ändå.... inte lätt alls. M var såklart duktigast av oss alla på just det, men J o jag kämpade ändå på o ju tröttare vi blev på alltihop desto enklare var det så det är nog så man ska göra. Dvs hålla på tills man är lite less, då blir det mkt lättare att tycka att småsaker inte har så stort värde.


Nisse var med därute långa stunder, o ja visst han tycker inte det är så kul att städa loftet efter ett tag men bättre att vara med där än att ligga inne ensam i alla fall. Det finns rätt många lite roliga saker även för honom, små gossedjur o annat spännande. Han lullar runt o luktar i lådor o påsar för att se om det finns ngt kul. Det mest spännande idag var nog när J råkade trampa i Nisses vattenskål som vi tagit med ut, haha det blev MYCKET vatten att torka upp även om inte ens allt rann ut.


Nu har vi i alla fall kommit en bra bit o visst finns det saker kvar att sortera MEN det mesta som är kvar är Es egna saker o de får hon i alla fall fixa själv. Sen återstår lite målning av hennes hörna o någon slags stänger eller vajrar att hänga gardiner/skynken på så vi döljer all förvaring o det blir lite mer rumskänsla för henne. Det kommer nog bli riktigt fint när det blir klart.


När det gäller Nisses dag så har vi såklart gått hans skritt-promenader o det har faktiskt gått riktigt riktigt bra för honom att lyfta fint på bakbenen åtminstone då o då vilket ändå trots allt känns som ett stort steg framåt. Vi har stretchat ordentligt efter promenaderna o ikväll hade vi en lång massagestund. Cavaletti blev det runt lunch o åttan nu ikväll så träningen är också genomförd enligt planen. I morgon är det vilodag med träningen o då kommer Nancy hit på em o ger Nisse en vanlig helkroppsmassage, det blir riktigt bra för honom det. Vi tänkte det är bäst hon kommer hit utifall Nisse har någon smitta kvar så han inte tar med den hem till hennes hundbod.


Jag ska försöka beta av så mkt jobb som möjligt av det som återstår innan det blir semester, men jag måste medge att jag inte precis har jättmycket lust att jobba nu utan semester verkar MYCKET skönare faktiskt. Får se hur snabbt i veckan jag orkar hinna klart det som måste göras, ska försöka snabba på för officiellt började jag ju semestern redan i fredags.


Idag fick M o jag en inbjudan till sommarfest i Sthlm den 21/7 hos en gammal kompis till mig som jag inte träffat på jätte jättelänge, får se om vi kan få till det på ngt sätt, skulle kanske behöva någon som är här hos tjejerna o Nisse i så fall om inte de ska få klara sig själva, ja vi får se hur vi gör med det, om vi ids fixa med det.


Ha en bra vecka i regnet alla vänner, på torsdag ska det i alla fall kanske bli sol. KRAM A.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards