Alla inlägg den 15 juli 2007

Av Familjen Zäta - 15 juli 2007 21:18

Bilden är från härom dagen då vi för första gången på jättelänge kom ända till hästhagen på promenaden. 



SKÖNT!! Sista dagen med penicillin, hoppas nu verkligen att det dröjer minst 100 år tills nästa omgång.


O så skulle vi försöka fira det med att hitta på något kul för Nisse o tänkte prova på att spåra med honom. Tror aldrig han gjort det förut så vi ansåg oss alla som RENA nybörjare. Jodå visst har vi själva kört spår med Nenne o Baloo men det var ju faktiskt sådär 15 år sen. Har pluggat på lite teori så vi skulle göra rätt i alla fall.


Nu var det inte sååå lätt som vi hade tänkt oss men vi får inte ge upp för det. Vi selade på Nisse o han var sååå på alerten när M gick iväg bakom buskarna o försvann. Däremot fick han ju inte alls upp något spår där bakom när jag släppte på honom, han letade med ögonen o när han inte hittade något började han gnälla o verka olycklig o tröstäta lite gräs istället. Vi tragglade på men det var inte direkt så att han spårade något vidare, han råkade mer röra sig åt rätt håll o till slut kom vi fram fast inte pga att han spårat bra precis. Dock blev han superglad när han hittade M därborta i buskaget såklart.


Vi försökte igen o då gick jag iväg istället på en annan äng, nu försökte jag vara övertydlig o ta i gräset gång på gång så det skulle lukta ordentligt och jag la dessutom ut hans träningsboll mitt på halva sträckan. Inte spårade han så bra den här gången heller, ngt lite mer i alla fall o bollen hittade han MEN men...det blir nog till att öva några fler gånger innan det funkar.


Dock blev han nog lite trött i huvudet av att inte veta vad han skulle göra så då var det ju ändå någon nytta med det hela.


Ikväll gick vi en riktigt rask promenad på 20 min o han gick så fint så hela vägen (utom när han svängde in framför mig alldeles för snabbt så jag råkade trampa honom på ena baktassen o jösses vad han skrek till men det verkade inte bli någon bestående skada tack o lov). Han far över vägen från sida till sida så det är inte helt lätt att alltid vara beredd. Nu är Nisse i alla fall lite trött efter dagens övningar (promenader, spårträning o Cavaletti) så nu blir det bara nattvila för honom.


Ha de bra.

A.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards