Alla inlägg den 6 juli 2007

Av Familjen Zäta - 6 juli 2007 21:16

Stackars stackars Nisseman. Veterinären kollade halsen o han var fortfarande röd så det blev en ny penicillinkur, troligen är ju inte kennelhostan o lunginflammationen över ännu. 10 nya friska dagar med tjejpenicillin...hmmm...jätterosa tabletter men de verkar smaka OK för han äter gladeligen.


Ja det blir väl till att fortsätta ta det lungt nu då men veterinären trodde det var OK att simma nästa fredag som vi hade bokat in. Fredag den 13:e det måste väl ändå betyda tur, eller hur?


Vi kör i alla fall vidare på träningsschemat vi fick o massage o stretching är bra så det kör vi på med, ska boka in Nancy så fort som möjligt. Sen blir det Cavaletti o 8:an varje dag (utom var 3:e som är vilodag).

Idag var jag också till djuraffären o köpte ett trillingkoppel dvs en förlängare till kopplet så man kan dela upp ifall man har flera hundar men vi använder det för att spänna i nya selen så det blir mer likt en draghund. Nu valde jag på den lilla o den stora o valde kanske fel för den stora kändes väl stor faktiskt men vi får se hur det funkar.


Blev riktigt glad på djuraffären också för jag hittade en apporteringsgrej för vatten, precis en sån som jag letat efter överallt men det inte har funnits, dvs en sak som spretar ut åt alla håll vilket gör att det alltid är minst en pinne som sticker upp från vattenytan. Vi hade en liknande till Nenne o Baloo för länge sen men sen har jag inte hittat någon. Den blir bra sen när Nisse får bada ute o det går höga vågor. Det är så attans svårt att hitta en dummie i höga vågor.


Sen häromdagen köpte jag en plyschlåda med öppningar som man kan gömma medskickade mjukisbollar i eller andra leksaker eller godis såklart. Försöker hitta på roliga saker han kan göra fast han ska vila ryggen o det är inte helt lätt. Nisse gillade i alla fall den här JÄTTEmycket men vet Ni va??


Efter en stund när vi hade lekt med den så visade det sig att bollarna piper o Nisse har ju verkligen avskytt allt som piper MEN vet Ni va??? Han gillar de här bollarna jättemycket FAST de piper. Visst är han duktig vår gullegris!!


Idag var det ju meningen att jag skulle vara ledig (ha semester) o åka till Hjo med "tanterna", dock har det nog varit lite FÖR mycket jobb den här veckan o för många saker som återstod så jag orkade helt enkelt inte. Var istället hemma o jobbade lite men tog det väldigt lungt, började med sovmorgon o sen lugn o skön frukost o lite extrarunda med Nisse innan jag satte igång datorn o sen blev det många pauser, rundor med Nisseman o massage o lite av varje varvat med lite jobbslit. Sen åkte Nisse o jag till stan o hämtade ut mera Remadyl på Apoteket, vi måste snart vara stamkunder där...haha...

Nisse har en sån där egen medicindoslåda nu för tiden o det är tur för annars skulle vi inte kunna hålla ordning på alla varianter o halvor som han ska ha.

Sen tog vi en sväng förbi stora djuraffären o hittade trillingkopplet o badgrejen o dessutom fick vi lite provpåse med mat (o den hittade Nisse i tvättstugan senare på dagen - hade visst missat att ställa upp den - så där stod han med huvet mitt i kulorna kan man säga) ...hahaha..tur jag kom på honom i tid.


Ikväll har jag hämtat tjejerna i Kumla så nu är hela familjen samlad här hemma för första gången på länge, härligt!!


Stort TACK till moster som tagit så väl hand om tjejerna i veckan, de är lite trötta men jättenöjda. Kram o ha en superskön semester på Gotland o Lycka till i orienteringsskogen.


KRAM o trevlig helg!!

A

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards