Alla inlägg den 11 juli 2007

Av Familjen Zäta - 11 juli 2007 21:31

En mycket blandad dag blev det som start på semestern, Nisse väckte mig vid 6 o tyckte det var frukost o tro det eller ej men jag var rätt pigg. SKÖNT! Efter hans frukost o lite rastning blev det lång skön frukost för mig o sen blev det skrubbning av altanen o verandan, kändes kanonbra o det tyckte Nisse också för han fick ligga ute på gräsmattan o det ÄLSKAR han. MEN sen började min dator strula o OJ vad den krånglade. Jo jag vet att jag har semester MEN det betyder ju inte att man inte alls behöver logga in o kolla lite mail o annat. Varvade fortsatt röjning på verandan med datorstrul. Inge roligt alls o Nisse såg lite förnärmad ut när jag började sitta vid datorn igen, vi hade ju semester o skulle inte sitta där o jobba hela tiden. Provade att göra restore till gårdagens version MEN det var inga ändringar gjorde tyckte datorn så det var onödigt...hmmm.


Dessutom ringde jag o störde min käraste kollega i hennes arbete o vi kollade ALLA möjliga o omöjliga inställningar o såklart såg det rätt lika ut men ändå ville det inte funka för mig. Lunch o sen skura soptunnan som var nytömd...äckligt i botten...men skönt när det är klart.

Började sen klippa gräsmattan o det var JÄTTEHÖGT gräs nästan så gräsklipparen skar ihop. När jag sen behövde gå ut med Nisse så tog E över o fortsatte klippa ända tills Kent Agent kom hem med småtjejerna från shoppingrundan o tutade på E så hon blev livrädd. DÅ slutade gräsklipparen funka o varken E, Kent Agent eller jag kunde få igång den o E blev lite stressad eftersom det blev inköp av ny digitalkamera igår eftersom hon råkat ha sönder den gamla. Men tekniska som vi är så löste vi problemet med klipparen, det var en säkring som hade gått, troligen pga att det var gräs som satt ihop kniven under klipparen. BRA!! Alltid något som funkar i detta trasiga hus.


När M kom hem ikväll så ville han hjälpa mig titta lite på datorn o tro det eller ej men när vi gjorde restore till måndagens version SÅ FUNKADE det och inte bara det utan nu funkade helt plötsligt hela datorn o alla uppkoppling o allting. HURRA HURRA HURRA. Jag slipper åka till Kista för att ringa Helpdesk i Bangalore o de kan koppla upp sig mot min maskin o hjälpa till. Blir istället en skön semesterdag - kan livet vara bättre???


J sover över hos Manda inatt o E stack nu ikväll iväg till Rytterne för att sova där så det är bara lillfamiljen hemma ikväll.

När vi skjutsade iväg E så passade vi på att ta med Nisse o gå på en stor äng i närheten där borta så han fick lite nya vyer o gissa om han spatserade duktigt...ojojoj va snyggt han lyfte på bakbenen, inte en gång han svängde utåt, kanske kanske det är på G nu o dessutom har han bara hostat ett par gånger idag, inte mycket alls. Vi håller tummarna för att det ska verka skapligt nu på fredag när vi ska till Rehab igen.


Grattis lillasyster till ytterligare ett bra lopp på Gotlandsorienteringen, va Du är spänstig, går ut som 2:a på jaktstarten i morron. Vi håller tummarna för att Du kan hålla silverplatsen, nog lite väl långt till ledarinnan.


Nu blir det kaffe o bulle - gottens.

A.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards