Alla inlägg den 18 augusti 2007

Av Familjen Zäta - 18 augusti 2007 22:09

Nisse fick sin kvällsrunda inne på festivalen som pågår i stan, tänkte det var bra att vara lite farsa/morsa/vovve på stan o kolla läget. Verkade rätt OK så vi gav oss inte tillkänna utan åkte hem igen. Hoppas tjejerna kommer hem som de ska om en stund.

För Nisse blev det i alla fall många intryck att sortera, mängder med folk, stora nallebjörnar, barnvagnar, hundar, tappade pommes-tallrikar, pizzakartonger o lukter av alla de sorter. Han är nog aningens trött både i huvudet o näsan just nu men sover säkert gott på de intrycken inatt. Annars har vi haft en lugn dag o inte gjort så mycket mer nytta än att vila oss, jo det förståss, M har ju huggit en hel del av de stora vedklumparna, BRA GJORT!!.


I morgon blir det fotbollsmatch igen för E så då får väl Nisse åka o heja, vi hoppas det kan bli en seger!!

Natti natti.

Av Familjen Zäta - 18 augusti 2007 14:21

Så här ser det nya träningsprogrammet för Nisse ut, såklart måste det sen anpassas efter hans dagsform o hur han känns o ser ut att må från dag till annan men grundplanen är enligt följande:

Måndag: Vila

Tisdag: Kvällsjogg i trav

Onsdag: Viktmanschetter, slalom + stegträning

Torsdag: Kvällsjogg i trav

Fredag: Vila

Lördag: Viktmanschetter, slalom + stegträning

Söndag: Simträning med flytväst


Promenadlängder i ca tider oavsett vilken typ av träningsdag det är:

Morgon: 30-45 min

Lunch: 20-30 min

Eftermiddag: 30 min

Kväll: 30-60 min

Sen kväll: 5-15 min


Nu är det här ren fysisk träning såklart men självfallet ingår det att lägga in hjärngympa på promenaderna också som t ex; apportering, lydnadsträning, cirkuskonster, vardagshjälp hemma etc.


Idag har vi även ökat på vikterna i manschetterna från 36g till ca 100g vikt per bakben, blir spännande o se ser någon effekt av det. Har också flyttat upp manschetterna ovanför hasen vilket nog kändes lite ovant för Nisseman men det går fort att vänja sig, det såg man på honom.


Ja men så håller i på o kör ett tag nu då om allt går som vi har tänkt.


Ha de bra hälsar A med den stela o ömmande ryggen (o faktiskt vet jag ju inte exakt varför jag har mer ont nu än till vardags, gammal o stel tant kanske : ))

Ovido - Quiz & Flashcards