Alla inlägg den 26 augusti 2007

Av Familjen Zäta - 26 augusti 2007 18:13

En jätteskön VM guld söndag har vi haft. Vi hade fullt sjå att koordinera TV tiderna för Carros framgångar med Nisses promenader men med god planering så funkade det. Carro var såå duktig o tog guld o vi har kört PowerWalk med Nisse o vikt-manschetterna på, har nu gått upp till ca 100 g per bakben.

På em var jag med Nisse ute på ängen o la ett "godis-spår" uppe i skogskanten, inte alls långt men kanske 50 m o lite godisbete efter vägen o träningsbollen som slutsak. Lät honom sitta o vänta medan jag gick ut det o sen gick vi en runda o kom tillbaka efter kanske 10 min o han tog det PERFEKT!! Kanonroligt eftersom vårt förra spårningsförsök gick "sådär" om man ska vara positiv...haha. Det finns hopp o nu ska jag nog prova det här sättet fler gånger. Nisse verkade i alla fall tycka det var jätteroligt. Det som inte var lika bra med den där promenaden var att vi tappade en av viktmanschetterna ute på ängen, försökte leta efter den men Nisse hittade mest hästbajs att smaka på : ))

Vi får gå några rundor där ute o leta kommande dagar, det löser sig o annars får vi väl köra med de små o sätta dem längre ner tills vi hinner skaffa nya.

Sen har jag plågat Nisse med det VÄRSTA han vet, dvs klippa klorna o pälsen på tassarna, det är INTE sånt som hundar älskar, i alla fall inte Nisseman. Han verkligen AVSKYR det o han stärker inte mitt självförtroende genom att han dessutom idag skrek till när jag klippte en av klorna fast jag inte alls var nere i pulpan där det blöder, undrar vad det är med hans klor. Verkar ju som han har ont i dem på ngt sätt o visst är de torra o krispiga o nästan spruckna MEN kan det göra såååå ont??? man undrar ju.

Jaja efter lite godisbelöning när vi var klara så var han på bra humör igen o har legat ute på gräset o njutit en lång stund här i kväll men nu blir det inomhus en stund för nu öser ett lätt sommarregn ner.

Nu väntar vi oss en liiite lugnare vecka än den förra o på lördag blir det Hundens Dag o Nisse ska vara uppvisningsobjekt för Massörskan, det blir ju spännande.

Ha en bra kväll o vecka alla vänner.

Kram på Er.

Ovido - Quiz & Flashcards