Alla inlägg den 30 augusti 2007

Av Familjen Zäta - 30 augusti 2007 21:42

ojoj..ikväll fick Nisse förfrågan ifall han ville representera den ståtliga rasen Golden Retriever på rasparaden på "Hundens Dag"...o han tackade ja.

Undrar hur det blir med det nu för han som fortfarande inte fått all päls efter rakningarna att växa ut o som dessutom på andra ställen är alldeles för långhårig...E föreslog att vi kunde klippa lite på några ställen o tejpa fast på andra ... hmm.. nja...tror inte det var nån bra idé.


Däremot kan han väl alltid visa upp att man är världens bästa o snyggaste även om man har lite skavanker...det måste ju också vara viktigt!!!


Det ska bli kul på lördag, håller på 12-16 o paraden skulle vara vid 15.30 tror jag. Lite spännande o se vad Nisse tycker o om det kommer mycket folk o om Nancy får några nya hundar som vill boka massage hos henne. Det verkar inte som det är så många som vet om att det finns hundmassage över huvud taget. Men en som vet vad det är det är i alla fall Nisse - han är typ ERFAREN!! haha


Idag på lunchen efter alla möten o mail som jag hade kämpat med så gick Nisse o jag till skogen o gjorde ett nytt litet spår, ja inte skulle väl ngn spårexpert i brukshundsklubben tycka det var mkt för världen men vi kämpar på med vår lilla nivå. Tror jag lät det ligga lite väl kort tid för Nisse ville gärna ta luftvittring men fick visa honom att om man håller nosen vid marken så kan man hitta godis efter vägen...o det går han på o han blir sååå glad när han hittar hjärtbollen i slutet. Sen gick vi en runda i skogen o faktiskt gick vi rätt snett o jag hade nog lite hjärnbryt för jag trodde vi var någon helt annanstans men det gjorde inte så mkt för den där skogen är inte alls oändlig så vi gick väl lite till o kom fram där jag trodde vi var från början. Känns länge sen man orienterade...hahaha.


Ikväll var både jag, M o E med ute på promenaden o vi gick ut på ängen o letade lite efter viktmanschetten jag slarvat bort men den är försvunnen i höga gräset. Sen tränade vi lite apportering med dummies o Nisse tycker det är såååå kul så först springer han bara runt runt runt i ren glädje tror jag innan han kan börja leta lite mer strukturerat, det ser i alla fall ut som en GLAD hund o det gillar vi. 


o Du Henke...idag köpte jag en hundtidning som bl a hade en artikel om en hund som bara hade 3 ben, hade amputerat det ena efter en olycka o hon sprang som sjutton, hälsa det till Selma!!


Hälsingar också till Olle o jättesöta Ylva (såg bilderna på Er hemsida), tack också för tipset på plodpuddingsleken, ska vi prova någon dag, just plodpudding har vi ju nästan alltid hemma eftersom lillmatte J fullkomligt älskar den maten!!! Hon brukar allt dela med sig lite till Nisse som inte heller har ngt emot den o både vill förståss helst ha den ostekt.


Förresten en sak till, läste för ngn vecka sedan att det är JÄTTEFARLIGT för hundar att äta russin eller vindruvor, herre jösses, o det som Nisse fått massor med gånger. Nu är det absolut helt SLUT på det, däremot fick hunden gärna smaka äpple stod det för där var det lagom mycket C-vitamin så det kan vi ju fortsätta med. Nisse är precis som barnen o gillar bäst när han får skurna klyftor : ))


Nej ikväll måste det bli natti natti lite tidigare än alla andra dagar den här veckan, nu ska jag gå o ta Nisses lilla mysstund med kvällsmassagen. Ha de bra alla vänner o sköt om Er.


Kramar från A.

Ovido - Quiz & Flashcards