Alla inlägg den 2 juni 2007

Av Familjen Zäta - 2 juni 2007 21:03

Äntligen var det min tur att få gå ut med Nisse, har farit runt på jobbets vägnar hela veckan o klarat av både Stockholm, Köpenhamn o Dublin vilket i och för sig var jättekul MEN inte alls lika mysigt som att få gå ut med Nisse på en tidig morgonpromenad en solig lördagmorgon. Inte mycket går upp emot det vill jag lova.

Allt gick sin gilla gång på promenaden o vi lullade på i sakta mak men visst är det så att Nisse är piggare nu för tiden o det beror såklart inte på att han är bättre i ryggen utan säkerligen på att sköldkörtelvärdet nu är bättre efter en tids medicinering. Farfar o farmor som var här en dag i veckan igen o var hundvakt - TACK FÖR ATT NI FINNS FARMOR O FARFAR!! - tyckte också de märkte skillnad på honom o att han var mkt piggare. Jag tror det är lite svårare för oss själva att se eftersom vi ser honom hela tiden men visst märker vi också skillnad.

Tillbaka till morgonrundan, Nisse han var så lydig o snäll o gick självklart lite fortare än mig hela tiden men stannade lydigt när jag bad honom o väntade in mig tills jag var ikapp o sa "-Varsågod" utom helt plötsligt när vi gjorde detta för säkert 10e gången då han på signalen "-Varsågod" sticker som en kul o är TOTALT DÖÖÖV!!! Han galopperar sitt snabbaste o verkar inte alls känna efter ifall han har ont i ryggen utan gladeligen i full galopp ner till en privat brygga o hoppar i vattnet. Där nere i vattenkanten står han så nöjd o tittar bakåt o undrar varför inte jag kommer efter. Att jag ropat "-Nej Nisse STANNA" det är jag säker på att han ALDRIG hörde. Ja ja vad ska man säga, kanske är vi för mesiga med honom men det är svårt att vara riktigt sträng när man vet att han är sjuk faktiskt...hmm...jaja jag stod ju kvar på vägen o kallade nu in honom o han kom lika glad tillbaka så det gick ju inte att vara alltför arg faktiskt, men en liten liten lektion i vad man ska o inte ska göra hade vi i alla fall o sen blev det koppel hela vägen hem. Stackars Nisse - tyckte han i alla fall - fick sen ligga inne hela morgonen o torka ordetligt vilket han inte alls tyckte var nödvändigt - för han hoppades en lång stund att ytterdörren ev kunde öppna sig av att man står en centimeter ifrån den o stirrar rakt in i den..hahah gulliga gulliga Nisse.


Sen åkte J o jag till Dfs o grattade mormor lite i efterskott .. jaja vet att hon fyllde för drygt en månad sen men bättre sent än aldrig o det passade bra idag. E, M o Nisse var hemma o Nisse låg i godan ro uppe på gräset utanför verandan o M var i garaget o fixade lite o vad händer då???  jo grannen får främmande, ett gäng fotbollsintresserade ungdomar i en cab som backar in på vår garageinfart för att vända o Nisse stormar ner för att berätta för dem att han nog egentligen hejar mer på Danmark i dagens match!!!! som tur var så var de inte särskilt hundrädda o det var ju en väldans tur men att sticka 2 ggr på en dag från att ha varit jordens lugnaste hund...måste väl ändå betyda att sköldkörtelvärdet nu har vänt i alla fall eller hur???

Nu är det bara 5 dagar kvar till operationen o vi laddar mentalt för fullt.

Kram o trevlig helg på Er alla!!

A

Ovido - Quiz & Flashcards