Alla inlägg den 12 juni 2007

Av Familjen Zäta - 12 juni 2007 23:42

Det har varit en mycket lugn dag för Nisse idag. Han har verkligen inte gjort många knop alls, däremot är han glad o pigg när vi går våra små rundor o vill gärna gå med rätt snabb fart o tittar riktigt förnedrad på mig när jag tycker det är dags att vända.

Men väl inne igen så ligger han mest bara stilla o vilar o det är ju just vad han ska också så det är nog jättebra, fast känns ändå lite konstigt för det är inte direkt likt en hund. Han ligger också mycket på verandan o idag har det inte varit lika varmt som tidigare så det var nog ännu skönare idag där ute.


En stund i morse var det tratt på för då ville han absolut slicka i såret men sen har mamsen o jag turats om att vakta honom efter bästa förmåga så han har kunnat vara utan dumstruten.


Vi skickade också iväg mamsen på min aromamassagetid idag för jag fick såklart ett möte mitt i den tiden så jag kunde inte åka. Bortsett från att hon blev så avslappnad så hon fick lov att sova middag när hon kom hem så var det rätt skönt för henne. Tror inte hon skulle ha något emot att vara reserv flera gånger.


I em provade jag att tvätta eksemet med klorhexidin, det brukar vi göra när E har haft sina jobbiga eksem o faktiskt om det inte blev aningens bättre även på Nisse men vi får se. Man måste ju testa lite olika saker nu för att det ska hända något känns det som, just eksemet är faktiskt lite segt nu men annars är allt rätt bra tycker jag.


När jag hade jobbat klart för idag o Nisse o jag tagit en runda så la vi oss på gräsmattan på ett lakan o tittade på himlen en låååång stund, det var skööönt för oss båda. Det blev nog faktiskt ett par timmar vi låg där fast jag passade på att fixa lite manikyr sen också där ute på gräsmattan, perfekt syssla när man vaktar Nisseman.


Känns nästan ännu mera passning än att ha ett småbarn det här faktiskt, man kan verkligen inte titta bort många sekunder om man ska vara säker på att det inte går galet med något men det o allt annat är han värd vår ÄLSKLINGS-NISSE!!


Nu ska vi sova på hallgolvet näsa mot nos igen, rätt mysigt faktiskt om jag ska tipsa Er andra som har en söt vovvsing, prova ska Ni se!!


Natti natti!

A o Nisse

Av Familjen Zäta - 12 juni 2007 10:39

Nisse mår bra, natten har varit lugn o vi kunde sova utan tratten, skööönt!!

Tempen hade gått ner till 38,4 (ja inte så stor skillnad alltså) i morse.

Däremot när han vaknade så vill han gärna slicka på eksemet så nu är det tratten på för det går inte om man inte sitter o precis tittar på honom hela tiden. Han har varit ute på en kortis efter frukosten kl 6 o sen en vanlig 6 min runda senare på morgonen så nu får han ligga i skuggan på verandan o sova en stund med tratten på.

Om bara det här dumma eksemet kunde läka nu så vi gick lite ro från det så skulle vi bli sååå glada både Nisse o jag.

J o Tilda är vid badet o firar sommarlovet med plask i vattnet o E o Em sover fortfarande o firar lovet med supersovmorgon!!


Nu blir det jobb jobb för mig o sova sova för Nisse.


Kram A.

Ovido - Quiz & Flashcards