Alla inlägg den 13 juni 2007

Av Familjen Zäta - 13 juni 2007 22:15

Nisse mår inte alls bra nu, han har ont, jätteont när han ska resa sig upp. Är det inte bättre får det bli Strömsholm i morron bitti. Vi får se hur natten blir men han verkar inte ha så ont när han ligger ner utan mest när han försöker resa sig upp.


Det enda lilla positiva just nu är ändå att eksemet faktiskt ser MYCKET bättre ut men jag vet inte, får jag välja nu så kanske det ändå var bättre med ett geggigt eksem än att ha ont så man piper när man ska resa sig....jaja vi kan bara avvakta lite nu o se.


Hoppas på en inte allför smärtsam natt för Nissegubben.

A.

Av Familjen Zäta - 13 juni 2007 19:20

vad det verkar som...


Vi har tagit det så lungt så lungt o ändå verkar det som han inte mår vidare bra idag. Märkte på lunchpromenaden att han verkade stel i bakbenen, kan inte direkt säga vad det var men verkade som han gick med mer sträckta bakben än vanligt. Senare på em när han låg på parketten hade han svårt att resa sig o ännu värre blev det här i kväll när han skulle resa sig upp från parketten när J kom hem. Då kom han inte upp o när jag skulle hjälpa honom genom att lyfta lite i bakdelen så pep han till vilket tydet på att det gjorde RIKTIGT ont, annars piper inte Nisse, så är det bara!!


Nu kom jag åt eksemet lite när jag lyfte så egentligen vet jag inte om det var där eller någonstans i bakdelen som det gjorde ont. Han gick rätt OK nu när vi var ute en sväng ikväll men han har lättare att falla tillbaka i passgången nu än han hade de första dagarna hemma då den nästan var helt borta.


Jag fortsätter hålla ögongen på honom o ska snart ta hans kvällsmassage så kanske det i alla fall hjälper lite oavsett anledning, det är i alla fall något han gillar. I morgon måste vi till Apoteket o hämta mer Remadyl också, vi börjar snart blir stamkunder där på gott o ont.


Idag har också kusinernas farmor ÄNTLIGEN fått lämna USÖ i Örebro för att åka hem till Sollefteå med ambulansflyget. Hon har nu varit på IVA i Linde o Örebro i sammanlagt dryga 2 mån så det var nog med lite lättnad hon flög hemöver även om hem nu betyder ett nytt sjukhus o inte hem hem men i alla fall. Roligt också för Östersundsborna som nu får mycket närmare att hälsa på farmor o skönt för farfarn att få sova hemma i sin egen säng efter att ha bott i Kumla sen före påsk.

Blir nog tomt nu för syster, P o kussarna hemma i huset men säkert också lite skönt men förståss ... riktigt långt när man ska hälsa på farmor blir det, men tur det är sommar nu i alla fall. KRAM till alla i Kumla - vi älskar Er!!


A o Nisse skickar kramar o hundpussar!

Av Familjen Zäta - 13 juni 2007 14:10

Natten var lugn o skön o vi tog en ny sovmorgon, rätt skönt när barnen har sommarlov o jag jobbar hemma för ingen behöver gå upp jättetidigt, lite vardagslyx faktiskt.


Eksemet är fortfarande inte så kul, visst att det blir aningens mindre i kanterna men fortfarande är det inte kul i mitten, lite gult o kleggigt o vätskar. Men faktiskt att det finns lite hopp för det verkar som det läker en aning på några små ställen mitt i nu så kanske kanske det ska ordna sig. Hoppas hoppas o håller alla tummarna.


Det som också oroar en aning är att han på lunchen idag verkade lite stel i bakbenen, mest på höger sida men det är inte jättetydligt o jag vet inte riktigt vad det kan vara, får hålla utkik. Han hade lite problem att resa sig också efter lunch när han låg på parketten i vardagsrummet, men jag vet inte om det var för att han var stel eller om det var för att det var halt eller en kombination.


Håller ögonen på lilla älsklingen så får vi se hur det går.

Kram A

Ovido - Quiz & Flashcards