Direktlänk till inlägg 23 juni 2007

Grattis J på födelsedan!!

Av Familjen Zäta - 23 juni 2007 12:42

Idag är det födelsedag hemma hos oss o det firade vi tidigt på morgonen. J fick massor med roliga paket o jag ville gärna hjälpa till o öppna, känns som jag har lärt mig det där nu!!


o vet Ni en annan sak, E som på madrassen hos mig i natt o hon blev jättegalen på mig när jag väckte henne vid 5 tiden genom att krafsa lite på henne med mina nyklippa klor (o hon hade ingen tröja på sig) hihihi...då gick hon upp o väckte A så hon kunde komma o ge mig medicinen. Sen bytte de sovplats o A tyckte jag skulle somna om eftersom jag ändå måste vänta 1-2 timmar efter medicinen tills jag kan få maten. Men det tyckte INTE jag så jag gjorde ALLA konster jag kunde komma på, sprang runt, rullade runt, hoppade på henne på madrassen o gosade runt där men hon var obeveklig. Så det blev väl till att ge upp o somna om en stund då. Men kl 7 lyckades jag ändå få upp henne o ge mig mat o sen var vi ute på tomten o gjorde liten morgonsväng innan det var dags att sjunga "Jamåhonleva" för J.


Sen på fm kom Js kompis Tilda o vet Ni va?? hon hade med sig ett paket till mig också, hon är ju världens snällaste tjej faktiskt. Hon ville muntra upp mig lite eftersom jag är sjuk, visst var det gulligt. Nu kunde jag dessutom öppna paketet alldeles själv o det var nog första gången men jag hade ju sett hur J gjorde i morse. Förut när jag fått paket så har jag bara burit runt på dem men nu Ni...vet jag hur man gör. Jag fick en rolig sak i gummi som nästan är som en dummie o sen fick jag en superkul boll, jag gillar verkligen båda sakerna.


A o M tror mitt penicillin har börjat hjälpa lite nu för de tycker jag är MYCKET piggare än jag varit på evigheter men visst blir jag lite trött fortfarande o måste vila mycket men i alla fall, jag är nog lite på G nu ändå. Dessutom firade jag Js födelsedag men att det sista av min sårskorpa i eksemet lossnade idag så nu är jag sååååå fin o snygg på sidan av ryggen, NI skulle bara se. Kanske A kan visa Er en bild här senare idag. Nej men nu måste jag kolla in köket för det börjar lukta lunch där, kan hända de spiller något så jag måste vara lite på min vakt. Vi hörs.


Kram från Nisseman

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Familjen Zäta - 9 maj 2010 18:30

Ett år har gått av sorg o oerhörd saknad efter den kanske mest älskade hunden av alla hundar, Kvicksan's Ladykiller, vår Nisse . Återigen till Minna o Leo, vi är er evigt tacksamma för denna fantastiska underbara ljuvliga hund som ni anförtrodde...

Av Familjen Zäta - 2 september 2009 22:24

Idag kom minnesboken om Nisse äntligen från tryckningen, jag har väntat o väntat o väntat. Den blev jättefin, o det känns så mysigt att sitta o bläddra i 60 sidor Nisseminnen. Finns så mycket både härligt o jobbigt vi gjort tillsammans och så mycket ...

Av Familjen Zäta - 28 augusti 2009 15:24

Nu har förstoringarna på Nisse som vi beställt kommit och tavlan där han springer glad o lycklig över den snöiga ängen med vanten i munnen o öronen rakt ut är på plats i hallen. Därifrån hälsar han oss välkommen så fort vi kommer hem o öppnar dörren....

Av Familjen Zäta - 12 juni 2009 22:00

Idag kom äntligen Nisse tillbaka hem till oss, hämtade hans aska på Strömsholm. Nu står urnan på byrån i hallen med ljus tända runt om. Känns fint att ha honom där en tid innan vi bestämmer vart han ska få sin sista vila. Älskade älskade vovve!...

Av Familjen Zäta - 31 maj 2009 09:49

Nu har Eddie fått en egen hemsida där Du kan läsa mer om honom o vad han har för sig: http://zetterljungs.cybersite.se/ ...

Ovido - Quiz & Flashcards